نوشدار قبل از مرگ تالاب انزلی رسید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: اقدامات خوبی در ماه های اخیر برای احیای تالاب انزلی در کشور و استان گیلان صورت گرفته که در روزهای آینده موجب می گردد تالاب نفسی تازه کند.

نوشدار قبل از مرگ تالاب انزلی رسید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از ایرنا، ساسان کفایی اظهار کرد: احیای تالاب انزلی برای سازمان محیط زیست، همچون نجات دریاچه ارومیه مهم و حیاتی است و دلیلش پیگیری های مجدانه از سوی عالی ترین مقام این سازمان در کشور تا تلاش های مداوم اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است.

وی ادامه داد: در راستای احیای تالاب انزلی موافقت نامه سال گذشته به روز رسانی شده و تغییراتی پیدا نموده که صد درصد این تغییرات برای حفظ و احیای تالاب انزلی بوده است از جمله، بندی مربوط به مبارزه با آفت گیاه مهاجم سنبل آبی است که در موافقتنامه جدید آورده شده است.

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: تقریبا نیمی از مبلغ بودجه سال 98 که در موافقتنامه پیش بینی شده بود درقالب موافقتنامه ای جدید تغییر یافته است. براین اساس معادل یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای خرید و تهیه دستگاه دروگر سنبل آبی اختصاص یافت و نیمی دیگر برای بخش های آموزشی، پایش، گشت و کنترل تالاب انزلی اختصاص داده شده است.

وی همچنین بیان نمود: اقدامات خوبی در خصوص کنترل ورودی فاضلاب به تالاب از سال گذشته با همکاری آبفا اجرا شده است، به طوریکه بخشی از ورودی های فاضلاب به تالاب کور شده و این فرایند باید ادامه پیدا کند .

کفایی توضیح داد: برنامه های پیشنهادی طرح حفاظت و احیای تالاب انزلی ابتدا در کارگروه استانی احیای تالاب انزلی که به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است در تیرماه امسال تایید و مصوب شده و در ادامه در کارگروه ملی تالاب های کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری مطرح و به عنوان مهم ترین طرح مورد آنالیز نهاده شد که 2558 میلیارد تومان بودجه برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافته است که بخش عمده آن صرف بهسازی فاضلاب های ورودی می گردد.

وی ادامه داد: برنامه مدیریت هفت ساله احیای تالاب انزلی تدوین و عملکرد توضیح خدماتی آن در روزهای اخیر از دفتر دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است .

کفایی اضافه نمود: باید بدانیم که این اقدامات در بازه زمانی کمتر از 6 ماه همزمان با بحران کرونا و در شرایطی نه چندان مطلوب به لحاظ زمانی اتفاق افتاده و محیط زیست استان با تمام قدرت و توان در حال تلاش و تلاش است.

مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین با بیان اینکه گیلان با داشتن 9 تالاب در زمره تاپ ترین استان ها به لحاظ بهره مندی از این ظرفیت ارزشمند است گفت: متاسفانه این استان عملا فاقد دبیرخانه ای قوی و منسجم در زمینه تالاب است که در ماه های اخیر این موضوع شکل گرفت و مسئول آن هم انتخاب و معرفی گردید و بر اساس آن تا به امروز دو کارگروه مثمر با عنوان حفاظت و احیای تالاب انزلی تشکیل شده و سومین کارگروه با موضوع پایش هوایی تالاب انزلی - که از اقدامات بسیار مطلوب در زمینه استفاده از تکنولوژی های نو به منظور احیای تالاب است - در روزهای اخیر برپا می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوشدار قبل از مرگ تالاب انزلی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشدار قبل از مرگ تالاب انزلی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید