طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سس رژیمی با روغن زیتون و لیمو یکی از برترین گزینه هایی است که برای طعم دار کردن سالاد می توانید تهیه کنید. این سس رژیمی و لذیذ به خاطر اینکه با روغن زیتون تهیه می گردد، خواص فراوانی برای سلامت جسم دارد و مضرات سس های معمول سالاد را از رژیم غذایی شما حذف می نماید. افرودن طعم دهنده هایی مثل سیر، عامل ایجاد طعمی متفاوت و بی نظیر در سس روغن زیتون و لیمو است.که شبیه آن را در سس های دیگر نمی توانید پیدا کنید. اگر دنبال یک سس خوشمزه و سالم برای سالاد هستید، در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون

مواد لازم برای تهیه سس رژیمی

  • سیر هشت حبه
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • روغن زیتون فرابکر نصف فنجان
  • آب لیموی تازه یک فنجان

طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون

مرحله اول

هشت حبه سیر را پوست بکنید و به خوبی خرد کنید. اگر به طعم سیر علاقه دارید می توانید اندازه سیر را بیشتر کنید.

مرحله دوم

لیمو ترش تازه را آب بگیرید. به تعدادی لیموترش احتیاج دارید که در نهایت یک فنجان آب لیمو بدهد.

مرحله سوم

تمامی مواد را در ظرفی بریزید که دری محکم داشته باشد. در ظرف را ببندید. ظرف را با سرعت زیاد تکان دهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. تقریبا یک دقیقه باید تکان دادن ظرف را ادامه دهید. در این مرحله سس آماده است.

نکات

  • اگر مخلوط کن یا گوشت کوب برقی در دسترس دارید می توانید مرحله مخلوط کردن مواد را با یاری این وسایل انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • برای طعم دادن به سس از فلفل سیاه و نمک استفاده می گردد ولی با توجه به ذائقه خود می توانید اندازه آن را کم و زیاد کنید یا ادویه دیگر هم به آن اضافه کنید.
  • این سس رژیمی به علت اینکه مثل سس های معمول سالاد حاوی تخم مرغ و روغن های مضر نیست، بسیار سالم و لذیذ است. خواص روغن زیتون بر هیچکس پوشیده نیست. این روغن لذیذ و سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. بعلاوه از بروز برخی سرطان ها مثلا سرطان روده بزرگ جلوگیری می نماید. روغن زیتون حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند (A)، (D)، (E) و (K) است. برخی از این ویتامین ها برای پوست مفید است.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس رژیمی با روغن زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید