روند ثبت جهانی اورامانات با سرعت بیشتری دنبال می شود

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات تاکید کرد.

روند ثبت جهانی اورامانات با سرعت بیشتری دنبال می شود

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از غار قوری قلعه در خصوص برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی اورامانات، گفت: اورامانات یک منطقه بی نظیر است که ظرفیت کامل برای ثبت جهانی را دارد.

او با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل شدن است، تاکید کرد: حتما برای تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات کمک خواهیم کرد و در کنار آن برنامه ریزی مناسبی برای رونق گردشگری منطقه با توجه به ظرفیت های کم نظیر آن انجام خواهد گرفت.

دکتر مونسان با اعلام اینکه برای توسعه زیرساخت های منطقه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان از ظرفیت های بزرگ این منطقه به ویژه در حوزه اکوتوریسم بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برنامه ساماندهی غار قوری قلعه تدوین خواهد شد، شرح داد: این غار جاذبه طبیعی کم نظری است و می تواند پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به محدودیت هایی که برای ساماندهی غار وجود دارد، ادامه داد: به مردم منطقه قول میدهم برای حل محدودیت ها و توسعه ظرفیت های گردشگری این غار منحصر به فرد کار های خوبی انجام شود.

مونسان اضافه کرد: تلاش می کنیم این غار به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری نزدیک شود.

نماینده اورامانات، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و فرماندار شهرستان پاوه از معاون رئیس جمهور استقبال کردند. دکتر مونسان در بدو ورود به استان کرمانشاه از موزه مردم شناسی شهر پاوه و غار قوری قلعه بازدید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه روز شنبه 3 فروردین در جشن بزرگ کرمانشاه پایتخت نوروز ایران در محوطه تاق بستان حضور پیدا می کند.

منبع: میراث آریا

به "روند ثبت جهانی اورامانات با سرعت بیشتری دنبال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند ثبت جهانی اورامانات با سرعت بیشتری دنبال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید