روش هایی آسان مراقبت از دندان برای خلاصی از دندانپزشکی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، رعایت بهداشت دهان و دندان و به ویژه توجه به شیوه صحیح مسواک زدن به سلامت یاری بسزایی می نماید.

روش هایی آسان مراقبت از دندان برای خلاصی از دندانپزشکی به گزارش خبرنگار ، کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود به راه حل هایی جدید برای مقابله با بروز پوسیدگی دندان دست یافته اند. پوسیدگی دندان و بروز حفره های میکروسکوپی در سطح مینای دندان یکی از شایع ترین مسائل دندانی و علت مراجعه افراد به دندانپزشکی است. متخصصان دندانپزشکی به افراد توصیه می نمایند برای داشتن دندان هایی سالم در طول شبانه روز حداقل 2 بار مسواک بزنند و از مصرف خوراکی های حاوی شکر، نوشابه های شیرین گازدار، تنقلات فاقد ارزش تغذیه ای به ویژه آن دسته که حالت چسبناک دارند خودداری نمایند. برای اثربخشی بیشتر مسواک زدن کارشناسان توصیه می نمایند افراد حتما شب ها قبل از خواب مسواک بزنند، زیرا در طول خواب میزان بزاق ترشح شده از طریق غدد بزاقی درون دهان کاهش می یابد که در نتیجه باکتری و سایرعامل های ایجاد نماینده پوسیدگی دندان فرصت نفوذ به بافت مینای دندان را پیدا می نمایند. کارشناسان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دندی برای حفظ سلامت دندان ها توصیه می نمایند بلافاصله پس از مسواک زدن افراد به آبکشی دندان ها نپردازند و حداقل یک الی 2 دقیقه صبر نمایند تا اثر حفاظتی فلوراید خمیر دندان بر دندان ها اثر کند. به طور کلی پس از هر بار مصرف مواد خوراکی، باقیمانده های ناشی از خوراک شامل باکتری ها، مواد اسیدی و سایر ترکیب های شیمیایی به دندان ها می چسبند و با فراوری اسید و مواد شیمیایی به دندان آسیب می رسانند. بازه طول عمر مواد شیمیایی ناشی از مصرف مواد خوراکی بر دندان های افراد حدود 12 ساعت است به همین دلیل کارشناسان مسواک زدن دندان ها حدود یک ربع الی نیم ساعت پس از صرف مواد خوراکی را توصیه می نمایند. به گفته کارشناسان، مسواک های برقی اثربخشی بیشتری به نسبت مسواک های دستی و سنتی دارند و می توانند مناطقی از سطح دهان را که به یاری مسواک دستی نمی توان به درستی تمیز کرد پاک نمایند. از جمله مواد معدنی مفیدی که در خمیر دندان ها وجود دارد فلوراید است که سبب استحکام دندان ها، جلوگیری از ایجاد حفره و بروز پوسیدگی دندان می گردد. اندکی درنگ برای آبکشی دندان ها پس از استفاده از مسواک و خمیر دندان می تواند خطر بروز پوسیدگی دندان ها را تا 25 درصد کاهش دهد. همچنین استفاده از دهان شویه بلافاصله پس از مسواک زدن نیز می تواند اثربخشی مسواک زدن را کاهش دهد به همین دلیل کارشناسان توصیه می نمایند بین مسواک زدن و استفاده از دهان شویه فاصله ای حداقل یک ربع وجود داشته باشد که البته بستگی به نظر متخصص دارد و در برخی وضعیت ها، چون پس از جراحی دندان این بازه زمانی دگرگون می گردد. امروزه وجود انواع تنقلات از جمله شیرینی ها، قهوه دارای شکر، خوراکی های دارای کربوهیدرات تصفیه شده، چون چیپس، بیسکوئیت، شکلات، آبنبات و خوراکی هایی از این دست زمینه ساز بروز پوسیدگی و دندان درد بین میلیون ها انسان در سراسرجهان است. کارشناسان برای حفظ سلامت دهان و دندان، توصیه می نمایند افراد از موادخوراکی سالم، چون میوه و سبزیجات تازه استفاده نمایند و در رژیم خوراکی روزانه خود نوشیدن مایعاتی، چون آب، چای سبز و نیز مصرف مواد لبنی را قرار دهند. حتی مصرف میوه نیز می تواند زمینه ساز پوسیدگی دندان ها به دلیل وجود قند موجود در میوه گردد و پس از صرف میوه شست و شوی دندان ها و نوشیدن آب توصیه می گردد. استفاده از تجهیزات پزشکی یاریی، چون نخ دندان و مسواک بین دندانی نیز درجلوگیری از پوسیدگی دندان بسیار اثرگذار است. مسواک بین دندانی به ویژه برای جلوگیری و درمان عفونت لثه کاربرد فراوان دارد و سبب ترمیم لثه و از بین رفتن عامل های عفونت زا می گردد. منبع:Dailymailمنبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "روش هایی آسان مراقبت از دندان برای خلاصی از دندانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی آسان مراقبت از دندان برای خلاصی از دندانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید