رئیس جمهوری منتخب بولیوی فردا سوگند یاد می نماید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، لوئیس آرسه، رئیس جمهوری 57 ساله بولیوی روز یکشنبه در بحبوحه تنش ها و بحران های سیاسی در این کشور که هنوز هم پای برجاست، سوگند یاد می نماید.

رئیس جمهوری منتخب بولیوی فردا سوگند یاد می نماید

به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، مراسم تحلیف آرسه در حالی صورت می گیرد که اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی وعده داده تا سال آینده میلادی و پس از زندگی در تبعید و در آرژانتین به کشورش بازگردد.

رهبران سیاسی آمریکای لاتین از جمله آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین، ماریو عبدو، رئیس جمهوری پاراگوئه، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، فیلیپه، پادشاه اسپانیا و دلی رودریگز، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا قرار است در مراسم روز یکشنبه شرکت داشته باشند.

آرسه در مصاحبه اکتبر خود گفته بود: من از 14 سالگی و وقتی آغاز به خواندن کتاب های کارل مارکس کردم، ایده های زیادی داشتم. از آن موقع، من از موقعیت ایدئولوژیکی خودم دست بر نداشتم و نمی خواهم برای چیزی عوض شوم.

هواداران آرسه وی را معمار معجزه رشد بولیوی در دهه 2000 می دانند آن هم درست در سال هایی که فقر در این کشور شدت گرفت. وی به عنوان وزیر اقتصاد در آن سال ها خواهان ملی شدن بسیاری از بخش های مالی شد و در رقابت ریاست جمهوری سال 2005 که باعث پیروزی مورالس شد، برنامه مالی را برای وی عنوان کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس جمهوری منتخب بولیوی فردا سوگند یاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری منتخب بولیوی فردا سوگند یاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید