دیدار مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی خراسان جنوبی با معاونان استاندار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی، سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار دیدار و گزارشی از فعالیت های حوزه متبوع ارائه دادند.

دیدار مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی خراسان جنوبی با معاونان استاندار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب به معاونان جدید استاندار به ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: روند رو به رشد فروش صنایع دستی خوب و رشد اقامت گردشگران در استان از ابتدای دولت یازدهم کماکان ادامه دارد.

او عنوان کرد: در حوزه جذب گردشگر خارجی باید نگاه مدیران امنیتی به حضور گردشگر در استان عوض شود تا زمینه ساز ایجاد نگرانی و استرس در جامعه گردشگران خارجی نشود.

رمضانی به موضوع زیرساخت های مورد نیاز برای جذب گردشگر نظیر راههای زمینی و هوایی اشاره کرد و گفت: مساعدت و پیگیری استاندار محترم و معاونین در خصوص افزایش پروازها و تسریع در بهسازی جاده ای استان قابل تقدیر است.

حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در این دیدار گفت: حوزه های سه گانه یکی از ستونهای اصلی توسعه استان است که به دلیل حجم گسترده مواریث و ... ، اعتبارات فراوانی می خواهد و دولت نیز علی رغم تمام مسائل گامهای خوبی برداشته است.

حسینی اضافه نمود: با عنایت به اینکه جز ده کشور با ظرفیت گردشگری در دنیا هستیم، علیرغم این موضوع به ظرفیت مناسب جذب گردشگر نرسیده ایم به همین دلیل رقابت بسیار شدیدی بین استانها برای جذب اعتبارات از مرکز وجود دارد و نباید توقع داشت که با توجه به سابقه تشکیل استان به استانهای توسعه یافته در این بخش برسیم چون استانهای توسعه یافته نیز در صدد رسیدن به نقطه اوج بالاتری هستند.

او ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی در مجموع از فعالیت های مجموعه میرا ث فرهنگی رضایت دارد و این موضوع رسالت و کار مدیران را سخت تر خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اضافه نمود: توقع این است که ارتباط با مرکز کشور زیاد شود زیرا 80 درصد اعتبارات در اختیار مدیران مرکز است.

حسینی گفت: قانع بودن به وضع موجود برای تمامی حوزه های استان بخصوص حوزه بین بخشی میراث فرهنگی سم است و باعث رکود فعالیت ها خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این دیدار گفت: قطعاْ توریسم و گردشگری باعث افزایش و توسعه جامعه بخصوص جوامع محلی و روستایی خواهد شد.

خوش خبر به لزوم ارایه آموزش های لازم به حوزه های مختلف درگیر با بخش گردشگری برای روبرو با گردشگران اشاره کرد و گفت: برخورد شایسته و لحن ملایم با گردشگران از ضروریات جذب گردشگر است.

او گفت: مرکز هر استان ویترین استان است که باید در تمامی شنون سر لوحه سایر شهرستانها باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان اشاره کرد و گفت: لقب شهر پاک بر روی بیرجند واقعاْ شایسته مردم استان و شهر بیرجند است که به درستی ارایه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با اشاره با اینکه مدیران حوزه های سه گانه به تهیه طرح جامع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کنند، اضافه نمود: با ارایه این طرح و مشخص شدن مسئولیت هر دستگاه در اجرای این طرح روند به رشد توسعه در این حوزه هموار خواهد شد.

میرجعفریان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک حوزه میان بخشی است و به تنهایی نمی تواند به مدل نهایی و جامع توسعه خود برسد، اضافه نمود: اگر طرح جامع گردشگری و صنایع دستی استان سریعتر و با کار کارشناسی ارایه شود در شورای اداری و یا شورای برنامه ریزی استان مصوب و انشالله شاهد شکوفایی اقتصاد محلی در این حوزه ها خواهیم بود.

منبع: میراث آریا

به "دیدار مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی خراسان جنوبی با معاونان استاندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی خراسان جنوبی با معاونان استاندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید