خونخوارهای درمانگر

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، حتما نام زالو به گوشتان خورده، احتمال بیشتر وقت ها هم وقتی نام این حیوان کوچک را می شنوید ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کنید. این کلمه حتی در فرهنگ عام هم معنای خوبی نمی دهد و مثلا وقتی کسی را به زالو تشبیه می نمایند منظورشان این است که این فرد خون مردم را می مکد! اما بهتر است بدانید که استفاده از این حیوان یا به

خونخوارهای درمانگر

خونخوارهای درمانگر

نویسنده:علی رنجبران

این روزها در روسیه یک مزرعه پرورش زالو برای استفاده های درمانی به راه افتاده است

حتما نام زالو به گوشتان خورده، احتمال بیشتر وقت ها هم وقتی نام این حیوان کوچک را می شنوید ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کنید. این کلمه حتی در فرهنگ عام هم معنای خوبی نمی دهد و مثلا وقتی کسی را به زالو تشبیه می نمایند منظورشان این است که این فرد خون مردم را می مکد! اما بهتر است بدانید که استفاده از این حیوان یا به اصطلاح زالوانداختن یک روش درمانی قدیمی است؛ روشی که این روزها در روسیه هواداران زیادی پیدا نموده؛ تا جایی که برخی ها را به فکر پرورش این حیوان خونخوار انداخته است.

حتما میدانید که زالو شبیه کرم خاکی است اما مواظب باشید چون اگر با ان روبه رو شدید باید بدانید که یک کرم بی آزار خاکی تفاوت های زیادی دارد.زالوها به پوست بدن می چسبند و بسیار سریعتر از کرم خاکی حرکت می نمایند.اخیرا در روسیه تعداد زیادی از مردم برای رفع کردن دردها و بیماری شان دوباره به این روش درمانی رو آوره اند.

همین مساله باعث شده است که یک مزرعه عظیم پرورش زالو در این کشور افتتاح شده و آغاز به کار کند. جالب است بدانید که مردم روسیه در هزاره سوم تاریخ به روشی برای درمان رو آورده اند که قدمتی به مقدار مصر باستان دارد. در دو دهه اخیر جهت درمان بسیاری از بیماری ها از جمله مسائل قلبی عروقی، واریس پاها و جراحی های بسیار ظریف از این کرم خونخوار در این کشور استفاده شده است. بعلاوه استفاده ازخواص ضدالتهابی، ضد درد و ضدعفونی نماینده بزاق این حیوان هم در مسائل اسکلتی و مفاصل، مورد توجه علم پزشکی قرار گرفته است.

زالو با قرار گرفتن روی پوست بدن به آن می چسبد و خرطوم نازک و نیش مانندش را توی پوست فرو می نماید. با این کار آغاز به مکیدن خون بدن انسان می نماید. البته این موضوع به آن معنا نیست که هر کسی می تواند از این جانور برای درمان خودش استفاده کند. در کشورهایی که از این کرم برای درمان استفاده می گردد مناطقی برای پررورش استریل آن در نظر گرفته شده است. چون استفاده از زالوهای غیربهداشتی می تواند باعث انتقال بیماری هایی مثل هپاتیت، ایدز و دیگر بیماری های ویروسی خونی گردد. زالو به محض اینکه نیشش را داخل بدن فردی فرو می نماید بزاق دهانش را به داخل خون او تزریق می نماید. این بزاق باعث می گردد که خون لخته نشده و او به سادگی بتواند آن را بمکد.

از این خاصیت بزاق دهان حیوان برای جلوگیری از لخته شدن خون در بیماران قلبی و عروقی استفاده می نمایند. اما جالب است بدانید که زالو حتی فکری به حال قربانیانش هم می نماید و دلش نمی خواهد آنها درد بکشند. چون ماده ای به نام هیرودین که خاصیت بی حس نمایندگی دارد در بزاق این حیوان هم وجود دارد و باعث می گردد که انسانی که به وسیله این جانور گزیده می گردد احساس درد نکند. حالا بعد از سال ها استفاده سنتی از این جانور، یک مزرعه عظیم پرورش زالو در روسیه این جانور خونخوار را برای درمان پرورش می دهد.محصولات این مزرعه آن قدر زیاد است که به مقدار زیادی صادر شده و گفته می گردد صادرات این جانور خونخوار، خون تازه ای را به اقتصاد بیمار کشور روسیه تزریق نموده است؛ اتفاقی درست برخلاف ذات این حیوان که عادت به مکیدن خون دارد.

منبع:مجله همشهری سرنخ،شماره43

منبع: راسخون

به "خونخوارهای درمانگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونخوارهای درمانگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید