خبرنگاران مهمترین خواسته های نخبگان کرمانشاه از دولت

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کرمانشاه- خبرنگاران- جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با معتمدان، نخبگان و برگزیدگان استان کرمانشاه شرکت کرد و دیدگاه ها و نظرات آنان را درباره مسائل استان و کشور شنید و قول پیگیری داد.

خبرنگاران مهمترین خواسته های نخبگان کرمانشاه از دولت

به گزارش خبرنگار وبلاگ آبی اناری ها، در همایش امروز نمایندگان احزاب سیاسی، تشکل های مردم نهاد، کارفرمایان، تشکل های دانشجویی، اصحاب رسانه، هنرمندان و اصناف حضور داشتند و تعدادی از آنها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ضرورت حمایت از احزاب سیاسی، پرهیز احزاب از باندبازی، پیگیری لایحه جامع انتخابات از سوی دولت، ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد و آشنایی ادارات با قوانین مصوب در حوزه سمن ها، پیگیری مشکل چند نرخی بودن ارز و رفتن به سمت مدیریت بازار عرضه و تقاضا، پرهیز از صدور بخشنامه های متعدد و متناقض در حوزه صادرات، توانایی دانشگاه ها در نقش آفرینی سیاسی در غیاب احزاب و لزوم مراجعه مسئولان به نخبگان دانشگاهی از مهترین نکاتی بود که توسط سخنرانان مطرح و بر پیگیری آنها توسط دولت تاکید شد.

تعریف کردن فرهنگ در حوزه فراوری و نه خدمات، حمایت از نشریات در شرایط گرانی افسار گسیخته کاغذ و زینک، حمایت ویژه برای حل مسائل هنری استان، رسیدگی به واگذاری های مشکل دار سازمان خصوصی سازی در استان، دادن اختیارات بیشتر به استانداران، حمایت از میزبانی کرمانشاه در همایش ها و رویدادهای ملی، حمایت از حضور بیشتر بانوان در انتخابات مجلس، کوشش برای کاهش نرخ بالای بیکاری کرمانشاه و جبران عقب ماندگی حاصل از جنگ تحمیلی، توجه به صندلی واقعی شوراهای شهر و روستا و حمایت از دیگر نکاتی بود که توسط سخنرانان مطرح شد.

استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هم قول دادند که نکات مطرح شده را در استان و سطح کشور پیگیری نمایند.

وجود 110 حزب در کشور

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور نیز در این همایش با اشاره به حمایت دولت از احزاب سیاسی گفت: 110 حزب سیاسی دارای پروانه فعالیت در کشور وجود دارد که در سه گرایش اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدال گرایی فعال هستند.

حمیدملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور

حمید ملانوری شمسی اضافه نمود: سه جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا)، اصلاح طلبان ایران اسلامی و اصولگرایان قم نیز مجوز فعالیت در قالب جبهه را از وزارت کشور دریافت نموده اند.

به گفته او تاکنون در 17 استان کشور هم خانه احزاب راه اندازی شده است.

کرمانشاه نیازمند نگاه ویژه و ملی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز گفت: حل مسائل استان نیازمند یک نگاه ویژه و عزم ملی است به ویژه اینکه علاوه بر جنگ تحمیلی، زلزله سال 96 هم خسارت های بزرگی در استان به بار آورد.

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه

محمدابراهیم الهی تبار همچنین در پاسخ به سووال یکی از سخنرانان از کاهش آمار طلاق در استان سخن گفت و اضافه نمود: در سه ماهه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار طلاق در استان 16 درصد کاهش یافته است.

485 تشکل مردم نهاد (سمن) و 54 شعبه و دفتر حزب سیاسی در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

7444/8066

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مهمترین خواسته های نخبگان کرمانشاه از دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهمترین خواسته های نخبگان کرمانشاه از دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید