خبرنگاران تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی های مشهد پذیرفته می گردد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مشهد- خبرنگاران- معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی های این کلانشهر پس از آنالیز سرانه جمعیت منطقه، پذیرفته شده و سهمیه آنان افزایش می یابد.

خبرنگاران تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی های مشهد پذیرفته می گردد

شکوه میرشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آبی اناری ها اضافه نمود: کمبود آرد در بعضی نانوایی های مشهد ممکن است به خاطر افزایش جمعیت منطقه نانوایی روی داده باشد که با تمهیدات اندیشیده شده سهمیه آرد این واحدهای صنفی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مسئله ای برای تامین آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای 2 هزار و 500 خبازی این شهرستان وجود ندارد و حواله آرد آبان ماه در مشهد نیز برخلاف ماه های گذشته پنج روز زودتر صادر شده است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: تعطیلی نانوایی در مشهد بیشتر مربوط به آن دسته از واحدهای صنفی است که مجوز فعالیت نداشته و سهمیه آرد یارانه ای دریافت نمی کردند ، از طرفی قیمت آرد آزاد در بازار افزایش یافته لذا پخت نان گران توسط این نانوایی ها با عدم اقبال مردم روبرو شده و فعالیت این واحدها دیگر مانند گذشته توجیه مالی نداشته است و مالکان اقدام به تعطیلی نانوایی فاقد مجوز خود نموده اند.

وی شمار نانوایی های فاقد مجوز در مشهد را 300 تا 500 واحد برآورد کرد و اضافه نمود: در حال حاضر هزار و 300 نانوایی با دریافت آرد یارانه ای در این شهرستان فعالیت دارند که 950 واحد شهری و بقیه روستایی است.

میرشاهی ادامه داد: هزار و 200 نانوایی نیز با دریافت آرد نیمه یارانه ای در شهر مشهد فعالیت دارند که هیچ مسئله ای برای تامین آرد آنان نداریم.

وی به بازرسی های مداوم از ناوایی های مشهد اشاره نمود و گفت: خبازی ها با اجرای روز تعطیلی و ساعات کاری مصوب مانند آنچه طی سالهای قبل مرسوم بود، می توانند از کاهش ساعات کاری روزانه خود جلوگیری نمایند تا مردم در مورد زمان مناسب تهیه نان دچار سردرگمی نشوند.

معاون فرماندار مشهد اضافه نمود: با توجه به اینکه مدتی است قیمت برنج افزایش یافته گرایش مردم به مصرف نان بیشتر شده و همین مساله به افزایش خرید این غذای اصلی دامن زده است.

شهرستان مشهد با 3.5 میلیون نفر جمعیت و 9 هزار و 81 کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، سه شهر مشهد، ملک آباد و رضویه، 11 دهستان و 357 پارچه آبادی است و کلانشهر مشهد نیز با 350 کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است.

جمعیت شهرستان مشهد از 24 استان کشور بیشتر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی های مشهد پذیرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی های مشهد پذیرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید