خبرنگاران تحقق 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح آجر به آجر

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تهران-خبرنگاران- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از استقبال مردم از طرح آجر به آجر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه هدف گذاری شده در این زمینه محقق شود.

خبرنگاران تحقق 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح آجر به آجر

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ آبی اناری ها، مهراله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ آبی اناری ها درباره مدارس خشتی و گلی گفت: این مدارس اسفند سال 98 جمع آوری شدند، امسال طرح آجر به آجر برای جذب مشارکت های اندک مدرسه سازی در حال اجرا است.

وی با بیان این که طرح آجر به آجر یک طرح کوتاه مدت نیست، افزود: جامعه هدف این طرح گسترده است و همه افراد را با هرمیزان مشارکتی دربرمی گیرد. میزان جمع آوری کمک های خرد و هرچه تعداد مشارکت کنندگان بیشتر باشد، یعنی طرح پیروز تر است چراکه بیشتر روی افراد و فرهنگ سازی خیرجمعی متمرکز شده است.

630 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال 99 مدارس اختصاص می یابد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع آوری بخاری های نفتی هم گفت: اکنون فقط چهار درصد کلاس های درس با بخاری نفتی گرم می شود و از 270 تا 280 هزار کلاس درس به 23 هزار کلاس درس رسیده است.

رخشانی مهر با یادآوری این که 630 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال 99 به این موضوع اختصاص می یابد، افزود: حدود 500 میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل به سازمان اختصاص می یابد و بیش از هزار میلیارد تومان برای نوسازی سیستم های گرمایشی و تجهیز هنرستان ها صرف می شود.

وی یادآور شد: اختصاص درآمد ثابت پایدار مانند عوارض گاز یا سیگار برای سازمان نوسازی مدارس بسیار مهم است، در ردیف های متفرقه از محل عوارض سیگار، 10 میلیارد تومان تخصیص می یابد.

رییس سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: سال گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که براساس آن از محل اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده یک درصد از 20 درصد را برای نوسازی مدارس درنظر گرفته می شود که اگر شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرد.

حرکت به سمت ساخت مجتمع آموزشی

حاجی میرزایی همچنین درباره ساخت مجتمع های آموزشی و اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت در ساخت این مجتمع ها گفت: یکی از اهداف زیر نظام فضا و تجهیزات سند تحول اجتناب از ساخت مدارس کوچک و حرکت به سمت مجتمع های آموزشی بزرگ است.

وی افزود: این طرح برای سازمان نوسازی نیز جذاب است، مدیریت مجتمع های آموزشی به تعداد نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و از آن سو امکانات بهتری چون سالن ورزشی و... می توان در آن تعبیه کرد. در مجموع طرح مجتمع های آموزشی، اقتصادی تر خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحقق 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح آجر به آجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقق 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح آجر به آجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید