حراج تابلوی نقاشی که نازی ها ربوده بودند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، یکی از تابلوهای نقاشی مارک شاگال نقاش برجسته سبک سورئال که به وسیله سربازان نازی ربوده شده بود به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می گردد.

حراج تابلوی نقاشی که نازی ها ربوده بودند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، به نقل از حریت دیلی نیوز، حراجی فیلیپس در نیویورک میخواهد یکی از تابلوهای نقاشی مارک شاگال را که به وسیله نازی ها ربوده شده بود، ماه آینده میلادی در نیویورک به مزایده بگذارد. این نقاشی یکی از 15 تابلو نقاشی محسوب می گردد که به وسیله سربازان نازی ها ربوده شده بود، اما در نهایت به وارثان اصلی در فرانسه بازگردانده شد.

این تابلو نقاشی رنگ روغن که در سال 1911 میلادی خلق شده است با عنوان پدر شناخته می گردد و در ماه نوامبر به فروش گذاشته می گردد. این نقاشی در سال 1928 میلادی به وسیله یک ویولن ساز لهستانی خریداری شده بود. او زمانی که ناچار شد خانه اش را ترک کند تمام اموالش را از دست داد.

این ویولن ساز برخلاف همسر و دخترش از اردوگاه کار اجباری آشویتس جان سالم به در برد و در سال 1958 به فرانسه نقل مکان کرد و در سال 1966 پیش از آنکه مالکیت این نقاشی را پس بگیرد در فرانسه درگذشت. در همان دوره بود که این نقاشی از نمایشگاه های مختلف سر در می آورد و در نهایت معین شد که در فاصله سال 1947 تا 1953 خود مارک شاگال بی آنکه که از تاریخچه نقاشی آگاه باشد آن را خریداری نموده بود.

  • تصاویر | نقاشی هایی که طعم توت فرنگی می دهند!
  • غول ها در موزه های هنرهای معاصر

پس از اینکه این هنرمند متولد روسیه در سال 1985 در فرانسه درگذشت، نقاشی پدر در سال 1988 وارد مجموعه ملی شد. در اوایل همان سال مجلس فرانسه قانونی را تصویب کرد تا آثار هنری ربوده شده به وسیله نازی ها به وارثانشان بازگردانده گردد.

اکنون کارشناسان ارزش تقریبی این نقاشی شاگال را بین 6 الی 8 میلیون دلار برآورد نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حراج تابلوی نقاشی که نازی ها ربوده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج تابلوی نقاشی که نازی ها ربوده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید