با برترین جشنواره های سنتی غذا آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، در جشنواره های سنتی غذا، غذاهایی با رنگ ها و طعم های متفاوت سرو شده و بعضی از آنها آنچنان طعم بی نظیر و خوبی دارند که هیچ گاه از فکر و خاطر شما پاک نخواهند شد. بعضی از این جشنواره ها قدرت خوبی برای جذب توریست و توریست داشته و می توانند به عنوان یک جاذبه توریستی مطرح شوند.

با برترین جشنواره های سنتی غذا آشنا شوید!

در سراسر جهان فستیوال ها و جشنواره های زیادی در حوزه غذا برگزار می شود و عده ای از آنها از قدمت و تاریخچه زیادی برخوردار هستند و یک سنت دیرینه و کهنه باعث شکل گیری و برگزاری آن شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جشنواره های سنتی غذا در جهان آشنا کنیم.

جشنواره بیکن

یکی از جشنواره های سنتی غذا جشنواره بیکن است. این جشنواره در شهر کالیفرنیا برگزار می شود و نکته ای که خوب است در خصوص این فستیوال بدانید این است که گوشت های یخ زده و گوشت های فرآوری شده در این فستیوال هیچ جایی نداشته و شما می توانید غذاهایی که بیکن جزء مواد اصلی آن است را در این جشنواره میل کنید. از جمله غذاهایی که در جشنواره بیکن می توان امتحان کرد این موارد هستند: سالاد بیکن، بیکن رشته ای، سیب زمینی و بیکن، بستنی و بیکن و غیره.

جشنواره پیتزا | جشنواره های سنتی غذا

یکی دیگر از جشنواره های سنتی غذا جشنواره پیتزا است. این فستیوال در ماه سپتامبر و در منطقه لانگومر در ناپل برگزار می شود و حدود 500 هزار نفر برای بازدید از این جشنواره مراجعه می نمایند.

شاید جالب باشد که بدانید در این مراسم حدود 100 هزار پیتزا طبخ شده و در انواع و شکل های مختلف ارائه می شوند. در کنار پخت پیتزا می توان به مسابقه ای که بین شرکت نمایندگان برگزار می شود نیز اشاره نمود.

تو این مسابقه، شرکت نمایندگان باید پیتزای تند وسوویو را میل نمایند. ضمناً امتحان طعم غذاهای بی نظیر ایتالیایی نیز فرصت دیگری است که این جشنواره برای علاقه مندان فراهم نموده است.

جشنواره گیاه شاهی آبی

از دیگر جشنواره های سنتی غذا، جشنواره گیاه شاهی آبی است. این جشنواره همان طوری که از نامش نیز معین است برای گرامیداشت سبزی شاهی برگزار می شود. سبزی شاهی در آشپزی انگلیسی هواداران زیادی دارد و از آن در پخت انواع سوپ، سالاد و سس استفاده می شود.

این جشنواره در سومین یکشنبه از ماه می در مرکز روستای نیواولرسفورد برگزار گردیده و کشاورزان محصولات فراوریی خود را عرضه می نمایند. افرادی که به عنوان سرآشپزهای حرفه ای در این جشنواره حضور دارند با مواد غذایی که در دسترس قرار گرفته است غذاهایی خوشمزه و با کیفیت می پزند.

جشنواره شاه ماهی

جشنواره شاه ماهی از دیگر جشنواره های سنتی غذا در کشور دانمارک است و از آنجایی که در ماه آپریل شاه ماهی ها در فلاتی به نام فالت رینگکوبینگ تخم ریزی می نمایند ماهی گیران زیادی راهی این منطقه شده تا به شکار شاهی بپردازند. سرآشپزانی حرفه ای با ماهی های صید شده غذاهایی خوشمزه و با طعم های عالی طبخ نموده و سرو می نمایند.

از برنامه های حاشیه ای که در کنار این فستیوال برگزار می شود می توان به کلاس های آموزش ماهیگیری و یا کارگاه هایی که فیله کردن درست و صحیح ماهی را آموزش می دهند اشاره نمود.

بازار پیاز در سوئیس | جشنواره های سنتی غذا

یکی از جشنواره های سنتی غذا بازار پیاز نام دارد. این جشنواره در شهر برن سوئیس برگزار می شود و حدود 50 تن پیاز در آن عرضه می شود. البته در کنار پیاز محصولات دیگری مانند طلا، سرامیک و اسباب بازی نیز ممکن است ارائه شود.

معمولا بازار پیاز از ساعت 6 صبح آغاز می شود ولی از ساعت 5 صبح بوی غذاهایی مانند سوپ و پیراشکی که می توان آنها را با پیاز طرخ کرد به مشام می رسد. ساعت 4 عصر نیز جشنی برگزار می شود که به آن جشن کاغذهای رنگی گفته می شود. این جشن نیز در نوع خود جذابیت زیادی برای سوئیسی ها و گردشگر ها دارد.

جشنواره کرنگورمز در اسکاتلند

یکی از جشنواره های سنتی غذا در کشور اسکاتلند برگزار گردیده و فرنی را می توان در کنار غذاهایی مانند حلیم مشاهده کرد، جشنواره کرنگورمز در اسکاتلند است. این جشنواره یکی از جشنواره های سنتی غذا در کشور اسکاتلند بوده و در آن افراد برای پخت فرنی با هم به مسابقه می پردازند.

فردی که بتواند برترین فرنی را از نظر طعم طبخ کند یک وسیله سنتی که از آن برای هم زدن فرنی استفاده می نمایند به عنوان جایزه دریافت می نماید. این وسیله نامش purtle بوده و از جنس چوب ساخته شده است.

قوانین جالب و عجیبی را می توان در این فستیوال مشاهده کرد که از آن جمله می توان به هم زدن محتویات داخل قابلمه در جهت عقربه های ساعت و یا ریختن فرنی در کاسه مخصوص و خوردن آن به صورت سرپا اشاره نمود. این جشنواره اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر برگزار می شود.

جشنواره پیراشکی

از دیگر جشنواره های سنتی غذا جشنواره پیراشکی است که در شهر هنک گنگ برگزار می شود. برای شرکت در این فستیوال باید در پنجمین روز از پنجمین ماه سال قمری چین به این کشور بروید.

در این روز خانواده های چینی در سراسر این کشور مشغول طبخ پیراشکی هستند. مواد اولیه این پیراشکی شامل برنج و بعضی مواد دیگر است و معمولا این مواد در داخل برگ بامبو و یا نیلوفر آبی و برگ موز پیچیده شده و میل می شود. در کنار خوردن پیراشکی می توانید مسابقه قایقرانی اژدها را نیز مشاهده کنید. این مسابقه از جمله مسابقات بین المللی بوده و هواداران زیادی دارد.

جشنواره شاه بلوط | جشنواره های سنتی غذا

جشنواره شاه بلوط کاستاگنا از دیگر جشنواره های سنتی غذا است و در کشور فرانسه برگزار می شود. در کشور فرانسه چیزی حدود 62 بلوط فراوری می شود و به همین خاطر به کشور فرانسه یکی از بزرگ ترین فراوری نماینده شاه بلوط نام داده اند.

از بلوط در پخت انواع غذا استفاده می شود و سوپ ها، کیک های محلی و انواع خورش ها از جمله غذاهایی که می توان در آن مزه بلوط را حس کرد. تمام غذاهای ذکر شده از جمله غذاهایی هستند که جشنواره شاه بلوط طبخ می شوند. در کشور فرانسه بلوط ها یا به صورت تازه به فروش می رسند و یا از آنها آردهای قهوه های فراوری می نمایند و یا در قنادی ها به شیرینی هایی موسوم به شیرینی های شاه بلوط های براق تبدیل می شوند.

جشنواره غذاهای گیاهی

از جشنواره غذاهای گیاهی نیز می توان به عنوان یکی از جشنواره های سنتی غذا یاد کرد. این جشنواره در تایلند برگزار گردیده و فرصت خوبی برای سم زدایی و جدا کردن سم از روح و جسم فراهم نموده است. قسمت اصلی این جشنواره در جزیره پوکت تایلند اجرا می شود و در آن افراد مومن فانوس هایی را در قسمت های خارجی معبدهایشان روشن می نمایند و برای آنکه ارواح شیطانی را از محل دور نمایند بر روی طبل هایی کوفته و در خیابان های شهر آغاز به راهپیمایی می نمایند.

برای کسانی که دوست دارند راه رفتن افراد را بر روی زغال داغ و یا حمام کردن با روغن داغ را مشاهده نمایند این جشنواره فرصت خوبی را فراهم نموده است. گیاهان، ماده اصلی تمام غذاهایی است که در این جشنواره سرو می شود و به جای گوشت از سویا و یا پروتئین های جایگزین گوشت استفاده می شود.

جشنواره شکلات | جشنواره های سنتی غذا

یکی از خوشمزه ترین جشنواره های سنتی غذا در شهر کوییتو کشور اکوادور برگزار می شود. در این جشنواره می توانید انواع شکلات های متفاوت با طعم های بسیار عالی و با کیفیت را میل کنید. شرکت در این جشنواره را به افرادی که عاشقان واقعی شکلات هستند پیشنهاد می کنیم.

در کنار این جشنواره کلاس هایی آموزشی برای درست کردن شکلات نیز برگزار می شود. ضمناً شما می توانید در غرفه هایی که برای تست انواع شکلات برپا شده اند رفته و شکلات هایی با طعم و مزه های متفاوت میل کنید.

جشنواره شکلات در ماه ژوئن برگزار گردیده و حدود 15 هزار نفر در آن شرکت می نمایند. نقطه اوج این جشنوراه روز آخر آن است که برندگان معین می شوند. معمولا افراد محلی حدود ساعت ده و نیم صبح در محل برگزاری این فستیوال حاضر می شوند و به همین خاطر شلوغی و ازدحام زیادی به وجود می آید.

اگر دوست دارید از تمام غرفه ها بازدید کنید بهتر است ساعت 12 به محل برگزاری مراسم مراجعه کنید؛ البته توجه داشته باشید که ممکن است در این زمان فرصت خوردن شکلات های مجانی و رایگان را از دست بدهید.

جشنواره غذای آبی

از دیگر جشنواره های سنتی غذا در سراسر جهان، جشنواره غذای آبی است. عمر این جشنواره حدود 18 سال است و در دهکده ساحلی خلیج بلادی در جزایر کاراییب توباگو برگزار می شود. تمرکز و تاکید برگزارنمایندگان این جشنواره بر روی پخت غذاهایی است که در آنها از گیاه دشین استفاده می شود.

این جشنواره در اواسط ماه اکتبر برگزار گردیده و نام آن نیز از روی نام گیاه دشین گرفته شده است. این گیاه را زمانی که طبخ می نمایند به رنگ آبی درآمده و به همین خاطر به آن جشنواره غذای آبی گفته می شود. اجرای موسیقی زنده و پایکوبی های محلی از جمله برنامه هایی است که در کنار این جشنواره برگزار می شود.

جشنواره ملی گیلاس | جشنواره های سنتی غذا

یکی دیگر از جشنواره های سنتی غذا جشنواره ملی گیلاس است. در سال 1852 اولین درخت گیلاس در ترارس سیتی میشیگان برگزار گردید و نکته ای که در خصوص این درختان بسیار جالب توجه به نظر می رسد این است که این درختان به خوبی قادرند در برابر زمستان های سنگین و سخت این منطقه دوام آورده و مقاومت نمایند. درختان گیلاس این منطقه می تواند یک سوم احتیاج آمریکا را فراهم کند. در این فستیوال، پای گیلاس پخت می شود، رژه برگ گیلاس برگزار گردیده و تاجگذاری ملکه گیلاس نیز انجام می شود.

جشنواره غذاهای عجیب

از دیگر جشنواره های سنتی غذا جشنواره غذای عجیب در نیوزیلند است. این جشنواره در هایکتیکا برگزار گردیده و غذاهایی در این فستیوال سرو می شود که شما حتی فکرش را هم نمی کنید که کسی بتواند این مواد خوراکی را به عنوان غذا میل کند. برای مثال می توان به پخت غذا با کرم های خاکی، پای قورباغه و یا حلزون ها اشاره نمود. این غذاهای عجیب هم به صورت پخته و هم به صورت خام ارائه می شوند و می تواند یک تجربه متفاوت برای شما باشد.

منبع: الی گشت

به "با برترین جشنواره های سنتی غذا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین جشنواره های سنتی غذا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید