حال و هوای دانشجویان جدید الورود دانشگاه تبریز در روز ثبت نام

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دانشگاه تبریز، دومین دانشگاه بزرگ به لحاظ قدمت و یکی از قطب های علمی تاثیرگذار کشور، امروز شنبه سی ویکم شهریور ماه، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، پذیرای پذیرفته شدگان کنکور سراسری بود و دانشجویان جدیدالورود با شور و شوق وصف ناشدنی در خیابان اصلی دانشگاه تبریز برای ثبت نام حضوری به دنبال دانشکده های خود بودند.

حال و هوای دانشجویان جدید الورود دانشگاه تبریز در روز ثبت نام

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، بازار عکس های سلفی دانشجویان ورودی جدید با خانواده هایشان نیز در این میان داغ بوده و برق امید به آینده تحصیلی و شغلی در چشمانشان خودنمایی می نماید. سردرگمی و بلاتکلیفی دانشجویانی که چمدان به دست به دنبال آدرس می گردند، سوژه ی خوبی برای تجدید خاطرات دانشجویان سال بالایی است.

صف های طولانی و نه چندان منظم ثبت نام حضوری و دریافت کارت دانشجویی نیز قومیت های مختلف با لباس های محلی و دانشجویان خارجی نیز دیده می شوند که هر یک به امیدی، رنج غربت را به جان خریده و برای تحصیل علم و آینده شغلی بهتر، راهی غربت گردیده اند.

یک خانواده کرد که رو به روی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی نشسته اند، از نحوه برخورد و هدایت مسئولان ثبت نام دانشگاه تبریز، ابراز رضایت می نمایند و می گویند از زمان ثبت نام اینترنتی تا به امروز، با هیچ مسئله ای روبرو نگردیده اند.

اما کمی آن طرف تر، وضعیت به گونه ای دیگر است و تعداد زیادی از دانشجویان و خانواده هایشان با ابراز خستگی از صف های طولانی انتظار، از نبود نظم و مسئول ثبت نام و هدایت کافی، گله مند هستند.

در برخی از دانشکده ها، سرانجام و ابتدای صف ها معین نبوده و برخی از دانشجویان مدعی هستند که بیش از چهار ساعت است که در دانشگاه حضور دارند و نه تنها موفق به ثبت نام حضوری نگردیده اند، بلکه هنوز کارت دانشجویی نیز دریافت نکرده اند و ثبت نام خوابگاه نیز قبل از صدور کارت دانشجویی ممکن نیست.

برخی از دانشجویان شهرستانی نیز از کمبود خوابگاه گله مند بوده و می گویند، با وجود روزانه بودن، به ما گفته اند ظرفیت خوابگاه تکمیل بوده و باید خودتان جایی را در نظر بگیرید.

قطعی سیستم ثبت نام و اعلام وضعیت نکردن در خصوص دانلود فرم های لود گردیده در سایت دانشگاه از دیگر شکایات دانشجویان بود.

در این میان برخی نیز از جمله پدر یکی از دانشجویان تازه پذیرفته گردیده در رشته اقتصاد از نحوه ارائه خدمات در دانشگاه رضایت کامل دارد و می گوید: از آذربایجان غربی آمده ایم و با برخورد خوب و عملکرد مناسب مسئولان، ثبت ناممان در طول یک و نیم ساعت با موفقیت انجام شد و منتظر صدور کارت دانشجویی هستیم.

وی با ابراز امیدواری از آینده تحصیلی فرزندش و سایر دانشجویان، ادامه می دهد: از پسرم انتظار دارم تا مباحث اصولی رشته اش را به طور کامل یاد بگیرد و بدون وقفه پس از اتمام دوره کارشناسی به سراغ تحصیلات تکمیلی برود. تمامی پدران و مادران با امید به آینده شغلی مناسب، فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به شهرهای دیگر می فرستند و امیدواریم تا این انتظار برآورده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حال و هوای دانشجویان جدید الورود دانشگاه تبریز در روز ثبت نام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و هوای دانشجویان جدید الورود دانشگاه تبریز در روز ثبت نام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید