تولیدات رینوتکس پشتوانه ای برای صنعت گردد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امیدواریم روزی برسد که بیشتر تولیدات رینوتکس پشتوانه ای برای صنعت گردد، گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه و ارتباط بین صنعت و علم، ما را از کهنگی تکنولوژیک به ویژه در واحدهای دولتی نجات دهد.

تولیدات رینوتکس پشتوانه ای برای صنعت گردد

محمد کلامی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس2023) در گفت وگو با خبرنگار شبنه مگ، با بیان اینکه سال جاری برگزاری نمایشگاه دانش آموزی (رینوفست) همزمان با رینوتکس، دستاورد بسیار بزرگی است، اظهار کرد: برگزاری رینوفست نیز در کنار رینوتکس، پشتوانه سازی برای بحث علم و فناوری است.

وی ادامه داد: سطح و ساحت علم به مقدار ای پیشرفت نموده که اکنون می توانیم شاهد آن در سنین پایین و مدارس باشیم که علاوه بر دانشگاهیان، دانش آموزان نیز توانسته اند در راستای فراوری علم، تکنولوژی و پیشرفت گام بردارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه رینوتکس در آذربایجان شرقی برای ما افتخار است، گفت: برگزاری رینوتکس در آذربایجان شرقی جایگاه فرهنگی و قطب علمی بودن آن را نشان می دهد و پشتوانه ای برای صنایع و بخش خصوصی استان محسوب می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه هنوز آنگونه که باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت شکل نگرفته است، گفت: جذب دانشجو باید براساس بازار باشد و رشته هایی در دانشگاه پذیرش گردد که بعد از فارغ التحصیلی بتوانند مسائل صنعت و اقتصاد را مرتفع سازد که هنوز این امر محقق نشده است.

وی با تاکید بر نقش برگزاری نمایشگاه رینوتکس در راستای پیوند و همکاری دانشگاه و صنعت، تاکید نمود: صنعت باید به این باور برسد که می تواند به ایده های دانشگاهی اعتماد کند ولی متاسفانه هنوز در این حوزه نتوانستیم به این امر پی ببریم.

لازم به ذکر است؛ یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) از 14 تا 17 آذر ماه با حضور فناوران، مبتکران و مخترعان در سالن های امیرکبیر، پروین اعتصامی و آذربایجان محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می گردد.

منبع: مجله شنبه

به "تولیدات رینوتکس پشتوانه ای برای صنعت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات رینوتکس پشتوانه ای برای صنعت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید