فراوری بیش از 7000 تن قارچ خوراکی در مشهد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/خراسان رضوی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بیش از 7800 تن قارچ خوراکی در شهرستان مشهد در امسال فراوری شد.

فراوری بیش از 7000 تن قارچ خوراکی در مشهد

امیر عباس وجدانی صغیر در این خصوص اظهار کرد: پرورش قارچ خوراکی یکی از مشاغل زودبازده با ریسک سرمایه گذاری کم است. امروز حتی افراد علاقه مند در واحدهای کوچک و خانگی اقدام به پرورش قارچ می کنند. این گیاه سرشار از پروتئین و املاح معدنی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مشهد نیز از جمله شهرستان هایی است که اقدام به پرورش و فراوری قارچ کرده و در استان جایگاه اول را در این زمینه از آن خود کرده است، اضافه نمود: شهرستان مشهد 43 درصد فراوری کل استان را به خود اختصاص داده است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد: 110 واحد فراوریی در زمینه کشت و فراوری این محصول در شهرستان مشهد فعالیت دارند و در شهرستان مشهد برای 1200 نفر به صورت مستقیم و 3500 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وجدانی صغیر مطرح کرد: کمپوست مصرفی شهرستان 90 هزار تن است که 20 هزار تن در مشهد و فریمان فراوری و 70 هزار تن از شهرستان های اطراف تأمین می گردد. خراسان رضوی دارای 312 واحد فراوریی با سطح زیر کشت سالانه 69 هکتار و مقدار فراوری 18 هزار تن در سال 1400 است که در صورت تخصیص تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به افراد متقاضی تعداد واحدهای فراوریکننده قارچ افزایش خواهد یافت و به اشتغالزایی در استان یاری می نماید.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد وی فرسودگی تجهیزات و تاسیسات بیشتر واحدهای فراوریی شهرستان ،افزایش شدید قیمت نهاده ها در چند ماه اخیر به ویژه کمپوست و خاک پوششی احتیاج به نقدینگی بالا به خصوص سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی جهت نوسازی و بهسازی واحدهای فراوریی و بعلاوه سرمایه در گردش، عدم اختصاص تسهیلات کم بهره به ویژه جهت هزینه های سرمایه در گردش، مسائل و محدودیت های موجود جهت صدور پروانه تاسیس و بهره برداری از جمله چالش ها و مسائل این بخش است که کوشش می کنیم تا نسبت به مرتفع شدن آن اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری بیش از 7000 تن قارچ خوراکی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 7000 تن قارچ خوراکی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید