تمدید و صدور بیمه 110 هنرمند صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیمه 110 نفر از صنعتگران این حوزه تمدید و صادر شد.

تمدید و صدور بیمه 110 هنرمند صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان روز چهارشنبه 28 اسفندماه 98 بابیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری، بیمه 45 صنعتگر صادر و بیمه 68 هنرمند صنایع دستی نیز تمدید شد.

او همچنین از صدور و تمدید 113 پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در سال 98 خبر داد و افزود: این مجوزها در راستای برنامه ریزی و توسعه فعالیت های تولیدی، آموزشی و بازرگانی در حوزه صنایع دستی صادرشده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان شمالی مطرح نمود: همچنین در این مدت، 61 کارت شناسایی صنعتگری برای هنرمندان صنایع دستی استان تمدید و صادر شد و یک کارگاه تولید گروهی نیز مجوز تأسیس گرفت.

او با اشاره به تعداد 61 رشته فعال صنایع دستی در استان، گفت: آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به منظور فرصت یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه های مختلف، سه راه حل مهم برای حفظ و توسعه هنرهای سنتی است.

او بابیان این که صنایع دستی ریشه های عمیق و پایدار در فرهنگ غنی و باورهای ملی مذهبی مردم مناطق مختلف استان دارد، مطرح نمود: فرش دوروی ترکمن، گلیم و جاجیم، چاروق و... ازجمله صنایع دستی استان است که شهرت ملی و جهانی دارد.

منبع: میراث آریا

به "تمدید و صدور بیمه 110 هنرمند صنایع دستی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید و صدور بیمه 110 هنرمند صنایع دستی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید