تا جوان اشتغال نداشته باشد درهیچ حوزه ای نمی توان باآنان صحبت کرد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، محمدمهدی تندگویان بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان اظهارداشت: در حال حاضر کردستانی یکی از جوان ترین استان های کشور است و اگر در حوزه ساماندهی این جوانان نتوانیم برنامه های مدونی داشته باشیم ممکن است با توجه به مسائل اشتغال در آینده با خطرات جدی روبرو شویم.

تا جوان اشتغال نداشته باشد درهیچ حوزه ای نمی توان باآنان صحبت کرد

وی اضافه نمود: اگر امروز ما به عنوان متولیان حوزه جوانان نتوانیم آسیب های اجتماعی جوانان و دغدغه های آنان را رفع کنیم، سازمان های امنیتی و نظامی بعدا نمی توانند آنها را حل نمایند و همین امر باعث افزایش مسائل در جامعه جوان کشور می گردد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وقتی به گزارشات اختشاشات و ناامنی های اجتماعی نگاه می کنیم بیشتر کسانی که در این ناهنجاری ها حضور دارند جوانان هستند و این نشان می دهد ما به عنوان دستگاه متولی در این حوزه فعالیت خود را به خوبی انجام نداده ایم.

تندگویان با انتقاد از عدم حضور مدیران کل در جلسات ستاد یادآور شد: وقتی وضعیت استان کردستان را می بینیم یک بهم ریختگی در ستاد وجود دارد و این جای هشدار و نگرانی است.

وی بیان نمود: کم کاری مسئولان ستاد جوانان استان باعث افزایش مسائل در این حوزه گردیده و با وضعیت حمایتی که مدیران کل عضو ستاد از این جلسات دارند ما امیدی به روند بهبود مسائل حوزه جوانان کردستان نداریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: استانی که جوانان بسیاری دارد نباید وضعیت ستاد آن به اینگونه باشد و در حال که سالانه باید حدود 10 جلسه برگزار نمایند اکنون با گذشت هفت ماه تنها چهار جلسه برگزار نموده اند که این نشان می دهد اعضای ستاد به این موضوع اهمیت نمی دهند.

تندگویان اظهارداشت: جوانان نخبه و فعالی در حوزه های مختلف در این استان وجود دارند که ما برای مناسبت های بین المللی از وجود آنها بهره می گیریم ولی وقتی در استان حضور دارند کوچکترین بهره ای از آنان گرفته نمی گردد و همیشه با درهای بسته از سوی مسئولان روبرو می شوند.

وی به بحث اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی حوزه جوانان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: در برنامه های وزارت اعتبارات استانی براساس فعالیت های اجرا شده ستاد جوانان استان ها در نظر گرفته می گردد که با توجه به کم کاری مسئولان این ستاد همواره اعتبارات ناچیزی سهم این استان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر مسئولان ستاد بتوانند به بنده این تضمین را بدهند که فعالیت های ستاد جوانان و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد در فعالیت های برون سپاری گردیده دستگاه های عضو در طول سال دو برابر گردد، بنده نیز قول می دهم اعتبارات بحش اشتغال جوانان در سال آینده پنج برابر گردد که با توجه به آمارهایی که می بینم این اتفاق بعید به نظر می افتد.

تندگویان به یکی دیگر از آسیب های اجتماعی و بحث طلاق در میان جوانان نیز اشاره نمود و یادآور شد: متاسفانه طبق آمارهای موجود بخض عمده ای از طلاق ها در همان سال اول زندگی به وقوع پیوسته و این نشان می دهد که جوانان ما از زندگی مشترک هیچ درکی ندارند و تنها به دنبال تشکیل آن بوده اند.

وی بیان نمود: اگر موضوع مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج اجباری گردد می گردد زمینه کاهش آمارهای طلاق که خود آن می تواند پایه گذار بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر باشد را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تا جوان اشتغال نداشته باشد درهیچ حوزه ای نمی توان باآنان صحبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا جوان اشتغال نداشته باشد درهیچ حوزه ای نمی توان باآنان صحبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید