با این نوشیدنی های سالم برترین پوست، پوست شماست

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، شاید تا به حال شنیده باشید که نوشیدن آب فراوان برای سلامت و درخشندگی پوست شما برترین چیز است. علت اصلی این است که سلول های پوست حاوی درصد بالایی از آب هستند و به این مقدار آب برای بهتر کار کردن احتیاج دارند؛ درست مثل همه سلول های دیگر بدن. با اینکه آب تنها لازمه پوست است اما نوشیدنی های دیگری نیز هستند که برای پوست مفیدند. این نوشیدنی های سالم نه تنها مقدار آب مشخصی را فراهم می نمایند بلکه مواد مغذی دیگری را برای سلول های پوست فراهم می نمایند که از آنها محافظت نموده و مسائل پوست را رفع می نماید.

با این نوشیدنی های سالم برترین پوست، پوست شماست

1- شیر یا آب نارگیل

ساده ترین راه برای اینکه بیشترین اندازه از آن را بنوشید چیست؟ نوشیدنی ورزشی انرژی زای خود را با شیر یا آب نارگیل جایگزین کنید.

شیر نارگیل در مقایسه با نوشیدنی ها یا نوشابه های ورزشی یا انرژی زا گزینه سالم تری است زیرا ذاتاً شیرین است و حاوی شیرین نماینده های مصنوعی نیست. هم چنین، شیر نارگیل منبع غنی از پتاسیم است که بیشتر مردم به علت محروم بودن میوه ها و سبزیجات از این ماده در رژیم غذایی خود از آن بی بهره اند. با این حال، چیزی که باعث می گردد این ماده برای پوست مفید باشد این است که شیر نارگیل حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند مبارزه می نمایند. در نهایت این که چندین ماده مغذی دیگر مانند فیتوهورمون ها در شیر نارگیل وجود دارد که فواید پزشکی آن به تازگی تحقیق شده است. یکی از فیتوهورمون های موجود در شیر نارگیل ترانس زیاتین نام دارد که مزایای ضدپیری و حفظ جوانی دارد.

2- چای سبز

ساده ترین راه برای اینکه بیشترین اندازه از آن را بنوشید چیست؟ مصرف قهوه را کاهش دهید و بیشتر چای سبز بنوشید.

از آنجا که قهوه تأثیرات کاهش آب بدن دارد، پس بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانید. چای سبز تأثیر کاهش آب بدن را ندارد و غنی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که پلی فنول نامیده می شوند و تأثیر ضدالتهاب و خواص ضدسرطانی دارد. تحقیقات نشان می دهد یکی از این ترکیبات به نام EGCG مسائل پوستی گوناگونی مانند پسوریازیس، روزاسه، زخم ها و حتی چروک را درمان می کند. پلی فنول ها در برابر نور محافظ هستند و تأثیرات منفی آن را جبران می نمایند. شواهد نشان می دهد که نوشیدن چای سبز می تواند از آسیب خورشید به اندازه زیادی جلوگیری کند.

علاوه بر این، چای سبز یکی از معدود چای هایی است که تأثیرات پزشکی آن اثبات شده است و چای های دیگری که برای بهبود پوست توصیه می شوند شامل چای سیاه، چای قاصدک و چای گزنه هستند.

3- آبمیوه های فشرده با پرس سرد

ساده ترین راه برای اینکه بیشترین اندازه از آن را بنوشید چیست؟ از آبمیوه های شیرین کنسانتره فرار کنید و آبمیوه های فشرده با پرس سرد را بنوشید.

این نوع آبمیوه ها ساده ترین راه برای افزایش کسب مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات هستند. چیزی که آبمیوه های پرس سرد را مفیدتر از آبمیوه هایی که به روش های متداول تهیه می شوند مبدل می کند (به جز عاری بودن از قند) این است که این نوع آبمیوه ها بدون گرمایش و فرایندهای زیاد روی ترکیبات تهیه می شوند و در نتیجه مواد مغذی آنها مانند ویتامین، مواد معدنی و آنزیم ها حفظ می گردد. ارزش غذایی این آبمیوه ها به ترکیباتی که انتخاب می شوند بستگی دارد اما بیشتر سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین های مفیدی مانند ویتامین ث هستند که کلاژن سازی را بیشتر می کند و آنتی اکسیدان های بسیار زیاد دیگری دارند که از سلول های پوست محافظت می کند.

منبع: فوت و فن

به "با این نوشیدنی های سالم برترین پوست، پوست شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نوشیدنی های سالم برترین پوست، پوست شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید