امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس میانه میان برق حرارتی و مپنا

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرگزاری خبرنگاران- قرارداد احداث هفت واحد نیروگاه گازی مقیاس میانه 42 مگاواتی، میان شرکت مادرتخصصی فراوری نیروی برق حرارتی و گروه مپنا امضا شد.

امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس میانه میان برق حرارتی و مپنا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آبی اناری ها، نصب این نیروگاه ها، با توجه به مطالعات اجرا شده برای احتیاجمندی های شبکه برق کشور و در راستای افزایش فراوری توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در منطقه ها دور افتاده و نقاط ژرف شبکه، نصب خواهد شد.

بعلاوه نصب این نیروگاه ها جایگزینی واحد های فرسوده مقیاس میانه نیروگاه های قدیمی کشور با واحد های نو در جهت افزایش توان خروجی و بهره وری (راندمان) نیروگاه ها، در دستور کار قرار گرفته است.

این طرح در قالب احداث هفت واحد نیروگاهی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خوزستان و لرستان اجرایی خواهد شد.

بکارگیری نیروگاه های مقیاس میانه اصولاً باتوجه به شرایط بعضی منطقه ها در نقاط ژرف شبکه برق سراسری و منطقه ها دور افتاده برای برطرف مسائل کمبود فراوری محلی و یا بازتوانی واحد های موجود با ظرفیت مشابه و بهره وری (راندمان) بسیار پایین در نظر گرفته می گردد که احداث نیروگاه های بزرگ در این نقاط مورد احتیاج نبوده و توجیه فنی و مالی نداشته است.

در این طرح از واحد های نیروگاه گازی شرکت مپنا با نام تجاری MGT40 در مقیاس میانه که به وسیله متخصصان داخلی بومی سازی و سامانه برق و کنترل آن نیز در مپنا طراحی شده استفاده خواهد شد.

توان خروجی این واحد ها در شرایط ایزو 42 مگاوات است. این واحد ها قابلیت کار با سوخت گاز طبیعی و سوخت مایع (گازوئیل) را دارا بوده و با بکارگیری توربین های بخار امکان تبدیل آن ها به سیکل ترکیبی وجود دارد. بعلاوه در واحد های فراوری همزمان برق و حرارت CHP نیز قابلیت کاربرد دارند.

توانایی فعالیت پایدار و مستمر، مقاوم در شرایط اقلیمی نامساعد، ارتفاع بالا و حتی شرایط ریزگردها، قابلیت ساخت، نصب و راه اندازی سریع در مدت زمان 6 ماه، راهکاری مناسب جهت برطرف سریع احتیاج های برق در کشور، قابلیت احداث در ساختگاه های دارای محدودیت فضا، قابلیت های فراوری جزیره ای و خارج از شبکه و رعایت کامل استاندارد ها و الزامات صنعت برق و سایر صنایع، از جمله مزایا و قابلیت های واحد های گازی MGT40 است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس میانه میان برق حرارتی و مپنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس میانه میان برق حرارتی و مپنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید