رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و عضو هیات مشاوره گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، دوشنبه هفته جاری با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به نحوه استفاده ایران از پرچم پاناما و ثبت نفت کش ها در این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا پرداخته بود.

رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد

اداره دریانوردی پاناما، بزرگ ترین نهاد ثبت کشتی ها در دنیا، حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفت ایران لغو و ثبت آن ها را متوقف کرد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه 28 دی ماه گزارش داد که این تصمیم، به خاطر افشاگری سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای درباره استفاده ایران از امکانات ثبت نفتکش در پاناما برای دور زدن تحریم ها بوده است.

این سازمان بانفوذ و غیردولتی آمریکا روز پنج شنبه 29 دی ماه نیز در وب سایت خود اعلام نمود لیست 140 نفتکشی را که با پرچم پاناما در نقض تحریم های آمریکا و حمل نفت ایران دخیل بوده اند، به اداره دریانوردی این کشور تحویل داده است.

جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و عضو هیات مشاوره گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، دوشنبه هفته جاری با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به نحوه استفاده ایران از پرچم پاناما و ثبت نفت کش ها در این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا پرداخته بود.

این سازمان آمریکایی بعلاوه لیست بعضی نفتکش ها را منتشر کرد که کشور لیبریا ثبت آن ها را به خاطر حمل نفت ایران متوقف نموده است و ثبت آن ها از آن پس در پاناما صورت گرفت.

اکنون اداره دریانوردی پاناما اعلام نموده است که 136 نفتکش را که طی چهار سال گذشته مستقیما در کار دور زدن تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران بوده، از لیست شرکت های ثبت شده حذف نموده و آن ها دیگر قادر به دریانوردی با پرچم این کشور نیستند.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش لغو ثبت نفتکش های مرتبط با ایران، به نقل از شرکت های ردیابی نفتکش ها نوشت که محموله های نفت خام ایران در دو ماه آخر سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و سال جاری آغاز قدرتمندی داشت.

آمارهای بخش ردیابی نفتکش های خود سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای مقدار صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران در ماه های نوامبر و دسامبر 2022 را به ترتیب 1.3 میلیون بشکه و بیش از 1.4 میلیون بشکه نشان می دهد.

دقیقا تعیین نیست پس گرفتن حق استفاده از پرچم پاناما از نفتکش های مرتبط با ایران چه مقدار در صادرات نفت جمهوری اسلامی اخلال ایجاد کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا بدون محاسبه هزینه های دور زدن تحریم ها و تخفیف های ارائه شده، عایدی نفتی ایران در سال 2022 را حدود 58 میلیارد دلار برآورد نموده که 49 درصد بیشتر از سال 2021 است.

منبع: عصر ایران

به "رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید