اعتصاب سراسری پزشکان اسپانیایی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، پزشکان اسپانیایی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب و سیستم بهداشت و درمان که دردوران کرونا تحت فشار شدیدی قرار گرفته دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب سراسری پزشکان اسپانیایی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آبی اناری ها به نقل از نشریه دی سایت آلمان، برای اولین بار در عرض 25 سال گذشته پزشکان اسپانیایی اعتصابی سراسری را در اعتراض به شرایط کاری خود برگزار کردند. این حرکت اعتراضی علیه شرایط نامناسب کاری و شرایط سیستم بهداشت و درمان این کشور که در دوران بحران کرونا تحت فشار مضاعفی قرار گرفته انجام شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ آبی اناری ها بخوانید. (کلیک کنید)

فراخوان این اعتصاب یک روزه از طرف انجمن حامی اتحادیه های بهداشت و درمان این کشور زده شد. این اتحادیه ها خواستار تغییر سیستم بوده و می خواهند برای حل مسائل موجود نهادهای مربوطه را بر سر میز مذاکره بیاورند.

این اتحادیه ها این انتقاد را وارد می کنند که سال هاست پول کمی در بخش بهداشت و درمان عمومی اسپانیا سرمایه گذاری می شود. این مسئله در بحران کرونا به وضوح خود را نشان داده است.

اسپانیا اخیرا با اعلام شرایط اضطراری و منع رفت و آمد شبانه تلاش برای مهار موج دوم شیوع کرونا را شدیدتر کرده است..

نخست وزیر اسپانیا در نطقی که از تلویزیون پخش شد گفت شرایط بی اندازه وخیم است، وخیم ترین در نیم قرن اخیر.

این مقررات سختگیرانه شامل تمام هفده منطقه اسپانیا بجز جزایر قناری می شوند و مسئولان محلی می توانند بر حسب نیاز، زمان منع تردد را یک ساعت تغییر دهند و در صورت لزوم مسافرت بین مناطق مختلف را هم ممنوع کنند.

نخست وزیر اسپانیا همچنین اعلام کرده که از مجلس خواهد خواست تا اعمال مقررات جدید را از پانزده روز به شش ماه افزایش دهد.

اسپانیا در موج اول کرونا در اوایل سال جاری میلادی بشدت لطمه دید و یکی از سخت ترین مقررات محدودیت و تعطیلی را به اجرا گذاشت و اکنون نیز مثل بسیاری از کشورهای اروپا سخت درگیر موج دوم است.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در اسپانیا مانند دیگر کشورهای اروپایی رکوردهای تازه ای را از زمان شیوع این بحران ثبت می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ آبی اناری ها بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس جدیدترین آمارها دراسپانیا تا به حال 1174916 نفر به کرونا مبتلا شده و 35298 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتصاب سراسری پزشکان اسپانیایی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب سراسری پزشکان اسپانیایی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید