اجرا فاز دوم پویش یک به علاوه یک در رمضان 1400

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، در پویش یک به علاوه یک یک شخص یا خانواده حامی یک شخص یا یک خانواده نیازمند می گردد. شهرداری تهران درصدد است تا مرحله بعدی این پویش را در ماه رمضان برگزار کند و از این طریق برای تامین بخشی از نیازهای افراد کم بضاعت گامی بردارد.

اجرا فاز دوم پویش یک به علاوه یک در رمضان 1400

سیدمالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره اجرای پویش یک به علاوه یک در تهران گفت: با توجه به تداوم شرایط کرونا و فشارهای مالی به اقشار آسیب پذیر جامعه، پویش یک به علاوه یک از سوی شهرداری تهران با همکاری خیرین شروع شده است که البته مرحله نخست از این پویش شب یلدای سال 99 برگزار گردید و نتایج مؤثری داشت.

او اضافه نمود: در این پویش یک شخص یا خانواده حامی یک شخص یا یک خانواده نیازمند می گردد. درصدد هستیم تا مرحله بعدی این پویش را نیز در ماه رمضان برگزار کنیم و از این طریق برای تامین بخشی از نیازهای افراد کم بضاعت گامی برداریم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شناسایی نیازمندان به وسیله بانک اطلاعات مناطق، تحقیقات محلی و همکاری مجامع خیرین و... انجام می گردد.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد متولی اصلی یاری به نیازمندان هستند گفت: شهرداری تهران نیز در راستای ایفای مسوولیت پذیری اجتماعی خود، ضمن شناسایی افراد نیازمند به وسیله مراجعاتی که داریم، ارتباطات همکاران مان در نواحی مختلف و بانک جامع اطلاعات خانواده های کم برخوردار، اقداماتی را برای یاری به آنها انجام می دهد.

او با اشاره به اینکه سامانه سنا برای شناسایی نیازمندان راه اندازی شده است گفت: تا به امروز اطلاعات بیش از 13 هزار و 500 نیازمند در مناطق 22 گانه شهر تهران در این سامانه ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: این مرحله از پویش یک به علاوه یک در سه بخش اجرایی شده که بخش نخست آن شامل یاری های پرداخت شده در پلتفرم#780 * با همکاری خیریه همت است. بخش دوم این پویش نیز که از 25 اسفند شروع شده، تا 15 فروردین ماه ادامه دارد و به وسیله فروشگاه های شهروند با ارائه تخفیف هایی تا 50 درصد در اجرا می گردد تا درصدی از این تخفیف هابرای تأمین ارزاق نیازمندان به ویژه بچه ها کار صرف گردد.

او گفت: بخش سوم این پویش با همکاری کارکنان شهرداری و پرداخت داوطلبانه مبلغی از حقوق شان جهت یاری به نیازمندان اجرا می گردد.

حسینی گفت: همچنین در راستای اجرای این پویش بیش از 10 هزار پرس سبزی پلو با ماهی با یاری سازمان رفاه و مجامع خیرین منطقه ای تهیه و بین نیازمندان مختلف در 5 پهنه تهران توزیع شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و به ویژه حضور گروه های موسیقی داوطلبانه در گرمخانه ها اشاره نمود و گفت: تا کنون بیش از 15 گروه موسیقی به مناسبت نوروز در گرمخانه ها اجرا داشته اند که این اقدام در همه گرمخانه ها و تا خاتمه نوروز ادامه دارد.

او درباره هدف راه اندازی مجمع خیرین منطقه ای نیز اضافه نمود: نقش این مجمع در شناسایی دقیق نیازمندان و توزیع عادلانه اقلام میان آنها حائز اهمیت است.

حسینی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا این اقدام شهرداری موازی کاری با بهزیستی یا کمیته امداد نیست گفت: مجامع خیرین ارتباط نزدیکی با کمیته امداد و بهزیستی دارند و در توزیع و اجرای برنامه ها هماهنگی با آنها صورت می گیرد و معتقدیم هر چه یاری ها شفاف و یکپارچه باشد توزیع نیز عادلانه و به خوبی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اجرا فاز دوم پویش یک به علاوه یک در رمضان 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا فاز دوم پویش یک به علاوه یک در رمضان 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید