آلبوم روزگار از مهدی امینی منتشر شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرگزاری خبرنگاران-آلبوم سه تارنوازیِ روزگار به آهنگسازی و اجرای مهدی امینی، منتشر شده و در دسترس علاقمندان و مخاطبان نهاده شد.

آلبوم روزگار از مهدی امینی منتشر شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، روزگار، نام اثری ست در فضایی از موسیقی ردیف-دستگاهی که با ملودی پردازی و سه تارنوازی مهدی امینی، در قالب 7 قطعه به عناوین بامدادان، سپهر، چکامه، هزار آوا، طلوع ستارگان، ملاقات و روزگار ساخته و پرداخته شده است.

درباره این اثر در بروشورش آمده است که: ملودی قطعات این آلبوم عمدتا در دستگاه ماهور و در مایه راک است و با ایجاد گردش ملودی در گوشه هایی چون درآمد، داد، نصیر خوانی، فیلی و… ساخته شده است. همچنین در بعضی قطعات از گوشه راک در دستگاه ماهور گریزی بر آواز اصفهان و دستگاه همایون دارد.

سازنده این قطعات کوشش داشته تا با وجود حفظ اصالت موسیقی دستگاهی ایران جملات جدید و مستقلی را پدید آورد.

ایده اصلی ساخت این آلبوم تداعی گذر زمان و گذر زندگی است؛ بنابراین سازنده گردش نغمات را به گونه ای طراحی و ساخته و پرداخته کرده است که در مستمع این حس را پملاقات کند و مخاطب با نگرش و دیدگاه هنرمند نسبت به زندگی ارتباط عمیقی برقرار کند. قطعات ساخته شده در این آلبوم ضمن اینکه در ارتباط و پیوند با یکدیگر جورچینی را کامل می کنند، دارای هویت مستقل و فراز و فرود های مختص خود نیز هستند.

امینی آهنگساز و نوازنده سه تار این آلبوم بوده و میکس-مسترینگ قطعات را حسن خدایی نیا بر عهده داشته است. این هنرمند جوان متولد 1371 است که از نوجوانی به فراگیری موسیقی پرداخته و برهه ای را از محضر زنده یاد محمدرضا لطفی در مکتب خانه میرزا عبدالله بهره جسته است اما پس از سفر ابدی استاد لطفی، برای تکمیل آموخته هایش نزد مسعود شعاری درس گرفته است.

شایان ذکر است که آلبوم روزگار، به عنوان نخستین اثر رسمی مهدی امینی، منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را از بسترهای مجاز اینترنتی و مراکز معتبر فروش آثار موسیقایی تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آلبوم روزگار از مهدی امینی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم روزگار از مهدی امینی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید