5 دلیل برای شکست احتمالی گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس Duo

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، بعد از اینکه مایکروسافت سال گذشته از گوشی تاشو سرفیس Duo رونمایی کرد، بالاخره چند روز قبل اعلام شد که این گوشی در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) روانه بازار می گردد. با توجه به اینکه این روزها شرکت های مختلفی می خواهند شانس خود را حوزه گوشی های تاشو امتحان نمایند، مایکروسافت هم میخواهد از این قافله عقب نماند.

5 دلیل برای شکست احتمالی گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس Duo

با این حال رویکرد مایکروسافت تفاوت مهمی با دیگر شرکت ها دارد. سرفیس Duo به نوعی یادآور ZTE Axon M است که از دو نمایشگر بهره می برد. اگرچه سرفیس Duo طراحی ظریف تر و جذاب تری دارد، اما در هر صورت فاقد نمایشگر انعطاف پذیر است و دو نمایشگر جداگانه مورد استفاده قرار گرفته اند. باید ببینیم آیا این گوشی می تواند توجه کاربران زیادی را جلب کند؟ در ادامه به 5 دلیل برای شکست احتمالی آن می پردازیم.

سخت افزار قدیمی سرفیس Duo

همانطور که احتمالا می دانید، این روزها بسیاری از گوشی های مقرون به صرفه با امکانات جذابی روانه بازار می شوند که مثلا از بین آن ها می توانیم به وان پلاس Nord اشاره کنیم. حالا در این میان سرفیس Duo به جای اینکه از سخت افزارهای جذابی استفاده کند، در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارد. در ادامه می توانید ویژگی های سخت افزاری این گوشی را مشاهده کنید:

  • دو نمایشگر 5.6 اینچی امولد، در مجموع 8.1 اینچ
  • اسنپ دراگون 855
  • 6 گیگابایت حافظه رم
  • 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • یک دوربین 11 مگاپیکسلی
  • باتری 3577 میلی آمپر ساعتی

با توجه به این موضوع که طراحی و ساخت این گوشی ماه ها قبل نهایی شده، پس تعبیه اسنپ دراگون 855 منطقی به نظر می رسد. به همین خاطر مایکروسافت نمی توانسته این تراشه را کنار بگذارد و در عوض از تراشه جدیدی بهره ببرد.

در این میان می توانیم به ظرفیت ناامیدنماینده باتری، فقط 6 گیگابایت حافظه رم و فقدان پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کنیم. مایکروسافت امیدوار است که کاربران از این گجت برای بهبود بهره وری خود استفاده نمایند ولی با تراشه قدیمی و فقط 6 گیگابایت حافظه رم همین حالا این گوشی در برابر پرچم داران جدید حرف زیادی برای گفتن ندارد و فقط چند ماه دیگر شکاف بین آن و دیگر پرچم داران بسیار عظیم تر خواهد شد.

تعبیه فقط یک دوربین

در کنار سخت افزارهای معمولی، باید به تعبیه فقط یک دوربین هم اشاره کنیم. گوشی هایی مانند آیفون SE 2020 و پیکسل 4a اگرچه فقط یک دوربین اصلی دارند، اما می توانند عکس های جذابی را ثبت نمایند. اما دوربین سرفیس Duo به احتمال زیاد نمی تواند به کیفیت گوشی های گوگل و اپل برسد زیرا مایکروسافت سال هاست که در این زمینه فعالیت چندانی نداشته است. این یعنی کاربران این گوشی اگر بخواهند یک عکس باکیفیت از منظره ای ثبت نمایند، به ناچار باید از گوشی دیگری استفاده نمایند.

عدم پشتیبانی از فناوری 5G

یکی از دلایلی که این گوشی از تراشه جدیدتر اسنپ دراگون 865 بهره نمی برد، به این موضوع برمی گردد که کوالکام برای این تراشه تعبیه مودم 5G را اجباری نموده است. از آنجایی که فرایند طراحی و ساخت این گوشی مدت ها قبل از عرضه اسنپ دراگون 865 نهایی شده، پس مایکروسافت نمی توانسته بار دیگر این طراحی را برای تعبیه تراشه جدیدتر تغییر دهد.

البته قابلیت 5G هنوز برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد، ولی از آنجایی که عمدتا کاربران ثروتمند ساکن کشورهای پیشرفته چنین گوشی نوآورانه ای را خریداری خواهند کرد، احتمالا برای این دسته از افراد پشتیبانی از فناوری 5G موضوع نسبتا مهمی محسوب می گردد.

فقدان NFC

تا اینجای مطلب به سخت افزار معمولی و عدم پشتیبانی از فناوری 5G اشاره نموده ایم. شاید برای بسیاری از کاربران عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم اهمیت زیادی نداشته باشد، ولی در حال حاضر بسیاری از کاربران ساکن کشورهای پیشرفته از فناوری NFC برای پرداخت استفاده می نمایند و این مشخصه اهمیت زیادی برای آن ها دارد. البته باید اذعان کنیم این موضوع در کنار عدم پشتیبانی از کارت حافظه ضعف چندان مهمی محسوب نمی شوند.

قیمت بسیار بالا سرفیس Duo

در نهایت باید به قیمت بسیار بالای این گوشی بپردازیم. همانطور که احتمالا می دانید، این گوشی قرار است با قیمت هنگفت 1400 دلاری به دست کاربران برسد. این قیمت یک گوشی دو نمایشگره مجهز به سخت افزار قدیمی است که فقدان بعضی ویژگی های کلیدی توجه را جلب می نماید.

کاربرانی که خواهان بهره گیری از گوشی تاشو هستند، می توانند همین حالا با پرداخت 50 دلار بیشتر مدل 5G گلکسی Z Flip سامسونگ را خریداری نمایند که از امکانات بسیار بهتری هم بهره می برد.

منبع: PhanDroid

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 دلیل برای شکست احتمالی گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس Duo" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای شکست احتمالی گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس Duo"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید