7 علت برای خریدن گلکسی S24 (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، حالا که سامسونگ بالاخره از گوشی های سری S24 رونمایی نموده، احتمالا برای بعضی کاربران این سوال ایجاد شده که مدل استاندارد این خانواده یعنی گلکسی S24 ارزش خرید بالایی دارد؟ مانند دیگر مدل های این خانواده، گلکسی S24 هم با تغییرات ظاهری و سخت افزاری زیادی روبرو نشده است. اما در هر صورت در خصوص این گوشی می توانیم مزایایی را مطرح کنیم و به همین دلیل در ادامه 7 علت برای خریدن این گوشی و 2 علت برای نخریدن آن مطرح می کنیم.

7 علت برای خریدن گلکسی S24 (و 2 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

ویژگی های هوش مصنوعی

زمانی که صحبت از گوشی های سری گلکسی S24 می گردد، چاره ای جز مطرح کردن قابلیت های هوش مصنوعی نداریم. در واقع می توانیم بگوییم که این قابلیت ها، مهم ترین ویژگی تازه سری S24 هستند. خوشبختانه سامسونگ امکانات تازه هوش مصنوعی را به مدل پلاس و اولترا محدود ننموده و در نتیجه کاربران مدل استاندارد هم می توانند از این تعیینه ها استفاده نمایند.

بعضی از این قابلیت ها بسیار کاربردی هستند و مثلا می توانیم به Circle to Search اشاره کنیم که فقط با کشیدن دایره دور چیزی که موردنظر شما قرار گرفته، جستجو انجام می گردد. بعلاوه باید به امکان ترجمه همزمان با تماس تلفنی و ادیت عکس اشاره کنیم که مورد آخر مورد استقبال زیادی قرار می گیرد زیرا ادیت تصاویر را بسیار ساده تر می نماید.

نمایشگر روشن تر و نسبتا بزرگ تر

با خرید گلکسی S24، نسبت به گذشته با نمایشگر کمی بزرگ تر روبرو می شوید. به طور تعیین اندازه این نمایشگر به 6.2 اینچ می رسد که البته نسبت به نمایشگر 6.1 اینچی نسل قبلی با تغییر زیادی روبرو نمی شوید اما در هر صورت کمی بزرگ تر شده است. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم این تغییر در اندازه به لطف کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر اجرا شده و بنابراین تغییری در ابعاد بدنه گوشی دیده نمی گردد.

در کنار افزایش نسبی اندازه نمایشگر، باید به افزایش قابل توجه روشنایی نمایشگر هم اشاره کنیم. به طور تعیین، روشنایی نمایشگر این گوشی حالا به 2600 نیت می رسد که همان روشنایی ارائه شده برای نمایشگر مدل اولترا محسوب می گردد. در نتیجه حتی در روشن ترین محیط ها هم برای بهره گیری از این نمایشگر هیچ مسئله ای نخواهید داشت و خوانایی بسیار خوبی در اختیارتان قرار می دهد.

آپدیت 7 ساله

چند سال قبل که سامسونگ تصمیم گرفت برای گوشی های پرچم دار آپدیت اصلی 4 ساله و آپدیت امنیتی 5 ساله را ارائه کند، این تصمیم با استقبال گسترده ای روبرو شد. در همان زمان ابراز امیدواری کردیم که باقی شرکت ها هم برای گوشی های خود باید چنین مزیتی ارائه نمایند. بعد از اینکه گوگل برای گوشی های سری پیکسل 8 اظهار داشت 7 سال آپدیت اصلی منتشر می نماید، سامسونگ هم تصمیم گرفته زمان آپدیت گوشی های پرچم دار خود را به 7 سال افزایش دهد. این یعنی اگر یکی از گوشی های سری S24 را خریداری کنید، با خیال راحت و حداقل تا سال 2031 می توانید از آن ها بهره ببرید.

بهبود پردازش تصاویر

بر روی کاغذ، دوربین های گلکسی S24 هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارند. بنابراین بار دیگر شاهد استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپکیسلی هستیم. حتی سایز سنسورها و دیافراگم لنزها هم ثابت مانده است. با این حال، سامسونگ بر این باور است که به لطف پردازش تصویر بهتر و امکانات هوش مصنوعی، دوربین های این گوشی حالا قادر به ثبت عکس های بهتری هستند.

به عنوان مثال می توانیم به قابلیت Pro Visual Engine اشاره کنیم که به شما اجازه می دهد در شب زوم کنید و عکس های شفاف تر با زوم کمتر تحویل بگیرید. این تعیینه برای جداسازی بهتر سوژه از پس زمینه حین بهره گیری از حالت پرتره هم مثمر ثمر واقع می گردد. البته طبیعتا قرار نیست کاربران گلکسی S23 با خرید این گوشی متوجه تفاوت های زیادی شوند. اما اگر از S21 یا مدل های قدیمی تر استفاده می کنید، طبیعتا بهبودهای زیادی را احساس خواهید کرد.

بهبود توان اگزینوس 2400

بعد از اینکه تعیین شد گلکسی S24 و S24 پلاس در بیشتر بازارها با اگزینوس 2400 عرضه می شوند، این تصمیم نگرانی کاربران زیادی را به همراه داشت. اما خوشبختانه بر اساس بنچمارک های اولیه، این بار دیگر شاهد یک تراشه بسیار ضعیف تر نسبت به اسنپدراگون-به خصوص در زمینه گرافیک-نیستیم. از نظر پردازنده، اختلاف بین این تراشه و اسنپدراگون 8 نسل 3 بسیار ناچیز است و از سوی دیگر در زمینه پردازنده گرافیکی هم حالا رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون محسوب می گردد. در نتیجه اگر گیمر هستید و فکر می کنید این تراشه نسبت به رقیب خود نمی تواند به خوبی بازی های سنگین را اجرا کند، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید و با خیال راحت می توانید مدل اگزینوس گلکسی S24 را خریداری کنید.

افزایش ظرفیت باتری

گلکسی S24 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که این یعنی نسبت به باتری 3900 میلی آمپر ساعتی نسل قبلی اندکی بزرگ تر شده است. با توجه به اینکه اگزینوس 2400 هم از نظر مصرف انرژی با بهبود قابل توجهی روبرو شده، پس این گوشی از نظر عمر باتری می تواند بهتر از نسل قبلی عمل کند. باید خاطرنشان کنیم S23 از نظر عمر باتری عملکرد معمولی دارد و نسبت به رقبای خود حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما اگرچه هنوز نتایج آنالیز باتری این گوشی منتشر نشده، ولی تمام شواهد از بهبود محسوس عمر باتری خبر می دهند.

ثابت ماندن قیمت جهانی

سامسونگ سال جاری برای مدل اولترا تصمیم گرفته 100 دلار قیمت را افزایش دهد که حتی برای آیفون 15 پرو مکس و سری پیکسل 8 هم شاهد این رویکرد بودیم. اما خوشبختانه گلکسی S24 مانند نسل قبلی با قیمت پایه 799 دلار راهی بازار می گردد. بنابراین همین ثابت ماندن قیمت را می توانیم از نکات مثبت این گوشی در نظر بگیریم.

دلایل برای نخریدن

تغییر ناچیز نسبت به گلکسی S23

با وجود اینکه یک سال از عرضه گلکسی S23 می گذرد و از قابلیت های هوش مصنوعی سری S24 بهره نمی برد، ولی در عوض همچنان گوشی پرچم دار بسیار جذابی محسوب می گردد و ضمناًً با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به گوشی تازه به فروش می رسد. با وجود اینکه اگزینوس 2400 موجود در S24 بسیاری از مسائل نسل های قبلی این تراشه را رفع نموده، ولی واقعیت این است که کاربران زیادی به استفاده از تراشه های پرچم دار اسنپدراگون علاقه بیشتری نشان می دهند. به همین دلیل برای این دسته از کاربران، S23 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 گزینه بسیار جذابی است. در خصوص ویژگی های هوش مصنوعی هم باید بگوییم که سامسونگ اظهار داشته بعضی از این تعیینه ها به گوشی های قدیمی تر مانند سری S23 راه پیدا می نمایند.

پایین بودن ظرفیت رم و حافظه داخلی

مدل پایه گلکسی S24 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می گردد و این در حالی است که مدل پلاس از 12 گیگابایت و حداقل حافظه 256 گیگابایتی بهره می برد؛ ضمناًً مدل پلاس از شارژ بسیار سریع تری پشتیبانی می نماید. اما آیا همین تفاوت ها و اندازه بزرگ تر مدل پلاس ارزش پرداخت 200 دلار بیشتر را دارد؟ پاسخ به این سوال هرچه که باشد، نمی توانیم کتمان کنیم که ظرفیت رم و حداقل حافظه داخلی گوشی S24 پایین تر از حد انتظار محسوب می گردد.

سخن پایانی

در کل نمی توانیم جذابیت های گلکسی S24 را نادیده بگیریم ولی واقعیت این است که نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای مهمی روبرو نشده و از سوی دیگر برای اکثریت کاربران، خرید S23 با قیمت بسیار کمتر، بسیار منطقی تر محسوب می گردد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت برای خریدن گلکسی S24 (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای خریدن گلکسی S24 (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید