یارانه مرداد 1401؛ نقدی یا کالابرگ؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اواخر خرداد ماه بود که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اظهار داشت که دولت در کوشش است که کالابرگ الکترونیکی را با یارانه نقدی جایگزین کند. حالا با گذشت دو ماه از این ماجرا، هنوز تیم مالی دولت زمان دقیق اجرای سراسری این طرح را اعلام نکرده است.

یارانه مرداد 1401؛ نقدی یا کالابرگ؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، در آن سو یارانه بگیران نیز در این رابطه ابهام دارند و بخشی از آن ها نظرشان را با وبلاگ آبی اناری ها در میان گذاشته اند. آنالیز بخش اعظم این نظرات نشان می دهد که اغلب این کاربران مخالف تغییر یارانه نقدی به کالابرگ هستند.

بخش دیگری هم همچنان در زمینه این تغییر، ابهام دارند و سوال می نمایند که دولت چه زمانی تصمیم خود برای جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را عملی می نماید؟ آیا یارانه مرداد ماه 1401 نقدی خواهد بود یا کالابرگ؟

یارانه مرداد ماه 1401 به چه صورتی پرداخت می گردد؟

در پاسخ به این سوالات سخنگوی کمیسیون مالی مجلس به رسانه ها گفته که دولت برای جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی مصمم است و تا خاتمه شهریور تصمیم خود را عملی می نماید. در چنین شرایطی به نظر می رسد که یارانه مرداد 1401 نیز به صورت نقدی پرداخت گردد.

اجرای کالابرگ الکترونیکی به چه صورت است؟

در خصوص نحوه اجرای کالابرگ الکترونیکی هم سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی گفته است که دولت قرار است نرم افزاری را در دسترس قرار دهد که پرداخت 6 الی 8 قلم کالا در قالب این نرم افزار به شکل الکترونیکی انجام دهد، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم افزار می شوند و فروشگاه هایی که برای فروش معین شدند هم این نرم افزار را دارند.

در نهایت هم مردم اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور 1400 خریداری نموده و مبلغ را پرداخت می نمایند و مابه التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می نماید.

منبع: فرارو

به "یارانه مرداد 1401؛ نقدی یا کالابرگ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه مرداد 1401؛ نقدی یا کالابرگ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید