کابین مسافران هواپیما در آینده نزدیک!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، فن آوری های پیشرفته روز به روز در زندگی ما نمایان تر می شوند و به جرأت می توان گفت که بخشی از زندگی ما نیست که در آینده درگیر این فن آوری های روز جهان نباشد. یکی از این بخش ها، مسافرت های هوایی و مشخصا کابین مسافران هواپیما است که به زودی شاهد تغییراتی شگرف در آن خواهیم بود.

کابین مسافران هواپیما در آینده نزدیک!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، وبسایت Simple Flying که آخرین اخبار درباره صنعت هوانوردی را منتشر می نماید، اخیرا گزارشی درباره نو ترین ایده های طراحان صنعت هوانوردی درباره ایجاد فضایی راحت و ایمن برای مسافران در کابین هواپیما را ارائه نموده است. مسافرت هوایی به ویژه در راستا های طولانی همواره مسائلی را برای مسافران ایجاد می نماید. برای مثال خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، همواره از راحت نگه داشتن فرزندان خود در کابین هواپیما گلایه دارند. مسافران کم توان جسمی هم در مسافت های طولانی مسائل خاص خود را دارند. این دغدغه ها باعث شده است تا طراحان ایده های نوی برای کابین مسافران هواپیما در نظر بگیرند تا مسافران بیش از پیش در مسافرت های هوایی احساس آرامش و راحتی نمایند. در ادامه بخشی از این ایده های نو را مشاهده خواهید کرد.

کابینی برای خانواده

در سالیان پیش به والدین اجازه داده می شد تا بچه ها خود را روی زمین و در زیر پای خود بخوابانند. اما امروزه قوانین ایمنی چنین اجازه ای را به والدین نمی دهد و از این رو به همراه داشتن بچه ها کم سن و سال در راستا های طولانی پروازی همواره باعث ایجاد دغدغه در میان والدین بود.

طراحان در کوشش هستند تا در سفر های هوایی محیط صمیمی تری، به ویژه در قسمت های مالی، برای خانواده ها فراهم نمایند. کسانی که تا به حال با بچه ها سفر ننموده اند، ممکن است از بعضی از چالش هایی که پرواز با افراد کوچک می تواند ایجاد کند، آگاهی نداشته باشند. طراحان برای کاهش چنین چالش هایی، ایده هایی را مطرح کردند که در راستا های طولانی، خانواده ها بتوانند در کنار یکدیگر و به همراه فرزندانشان به استراحت بپردازند تا بچه ها هم کمتر از دوری راستا در محیطی کوچک در رنج باشند.

یکی از این ایده ها جایگاه راحتی در هواپیما است. این جایگاه که به وسیله شرکت هواپیمایی نوآوری طراحی شده است، کمی شبیه جایگاه های کودک برای وسایل نقلیه جاده ای است که در بسیاری از کشور ها اجباری است. جایگاه هواپیما سفر بچه ها را با هواپیما راحت تر و ایمن تر می نماید، زیرا استراحتگاه بلند آن مانع سقوط بچه ها کوچک از جایگاه می گردد. این جایگاه ها با هوا پر می گردد و به همین دلیل هر جایگاه فقط یک کیلوگرم به وزن هواپیما اضافه می نماید.

Adient Aerospace راهکاری برای این مسئله ارائه داده است که آن ها را فضایی برای همه می نامند. این ایده که برای نصب در بخش مالی طراحی شده است، از مکانیسمی انتزاعی استفاده می نماید که از دیواره عظیم پایین بیرون می آید و به هر مسافر یک سطح صاف برای دراز کشیدن می دهد. با هر سه تخت از این نوع، مسافران می توانند یک تخت دونفره در حدود 17 متر مربع ایجاد نمایند تا عظیمسالان و بچه ها بتوانند در کنار هم استراحت نمایند و بخوابند.

محیط زیست

یکی از مهمترین اولویت های کل برنامه حمل و نقل هوایی کاهش تأثیرات زیست محیطی پرواز ها است. از خط خنثی کردن کربن گرفته تا کاهش مقدار ضایعات فراوری شده، خطوط هوایی هر کاری انجام می دهند تا اثرات منفی پرواز را به حداقل برسانند.

شرکت Priestman Goode و نوآوری Zero Waste آن ها یکی از راهکار های زیست محیطی برای کاهش اثرات منفی پرواز ها بر محیط است که باعث شده نامزد دریافت جایزه کابینت کریستال شوند. یکی از نوآوری های این شرکت، سینی وعده غذایی ZERO Economy است که به هیچ وجه در ساخت آن از پلاستیک استفاده نشده است. در عوضمواد استفاده شده در ساخت این سینی و ظروف هم قابلیت تجزیه پذیری در طبیعت را دارند و هم می توان آن ها را به اسم کود مورد استفاده قرار داد. وزن این سینی ها هم نسبت به نمونه های فعلی آن، سنگین تر نیست و این می تواند راهکار مناسبی باشد برای کشور هایی که استفاده از ظروف یکبار مصرف در آن ها ممنوع است.

هدر رفت آب هم از مسائل مورد توجه طراحان کابین های مسافری آینده است و این امر یکی از برنامه های مهم شرکت Diehl Aviation است. ایده استفاده مجدد Greywater، آب شستشوی دست را از سینک ظرف برداشته و آن را برای شستشوی توالت، مجددا مورد استفاده قرار می دهد. این امر نه تنها باعث صرفه جویی در مصرب آب شرب می گردد بلکه مصرف کل آب در هواپیما را هم کاهش می دهد.

اطمینان از پروازی راحت و سرگرم نماینده

JetBlue با اسم یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ارائه نماینده تفریح در هواپیما شناخته می گردد. این شرکت برای اولین بار تمام جایگاه های هواپیما های خود را به مانیتور های سرگرم نماینده مجهز کرد و یکی از معدود شرکت های هواپیمایی است که قادر به ارائه وای فای رایگان به همه مسافران است. این شرکت اکنون مدعی است که اتاق نشیمن شما را به ارتفاع 35 هزار پایی خواهد برد.

میان دو قسمت بیزینس و مالی به زودی شاهد یک جدانماینده بسیار مجذوب کننده خواهیم بود، زیرا قرار است AERQ یک نمایشگر OLED هنری نازک 6.6 میلی متری، نقش این جدا نماینده را بازی کند. این صفحه نمایش بسیار شفاف و در عین حال با رنگی واضح می تواند نقشه متحرک، اطلاعات چراغ قوه، تبلیغات یا هر چیز دیگری که شرکت هواپیمایی تعیین نموده است را نمایش دهد.

اما احتمالاً جالبترین چیزی که تا به امروز دیدیم سیستم ویلچر فرودگاه ROW 1 از طراح ایرلندی سیرا کرافورد است. کاربران ویلچر معمولاً در هنگام پرواز دچار سختی های متعددی می شوند چرا که مجبورند برای پرواز از ویلچر های خود به روی جایگاه های هواپیما منتقل شوند و سپس در آنجا بمانند تا دوباره فرود بیاید. در این حالت به ویژه استفاده از دستشویی برای این افراد بسیار سخت خواهد بود.

کرافورد طرحی را ارائه داده است که به کاربران این امکان را می دهد که نه تنها در هواپیما بنشینند، بلکه بتوانند به ماند سایر مسافران به راحتی به دستشویی بروند یا جابجا شوند. جایگاه چرخدار مخصوص طراحی شده می تواند به وسیله مسافران کم توان جسمی مورد استفاده قرار گیرد، سپس به راحتی سوار هواپیما شده و به جایگاه های موجود هواپیمای وصل گردد.

منبع: فرارو

به "کابین مسافران هواپیما در آینده نزدیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابین مسافران هواپیما در آینده نزدیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید