چگونه یک کمد کپسولی بهاره بسازیم؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، فصل بهار فصل نو شدن و زایش مجدد طبیعت است. ایرانیان در این فصل طبق سنت های کهن به خانه تکانی می پردازند و این فرصت بسیار مناسبی است برای نو شدن و شروع یک شروع دوباره. در همین حال و هوای خانه تکانی می توانید کمد کپسولی بهاره تان را بچینید تا در فصل جاری استایل های مجذوب کننده، متنوع و در عین حال بهینه ای داشته باشید. اما کمد کپسولی چیست و کمد کپسولی بهاره را چطور می توان ساخت؟ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا جواب سوال هایتان را بگیرید.

چگونه یک کمد کپسولی بهاره بسازیم؟

کمد کپسولی چیست؟

کمد کپسولی (Capsule Wardrobe) عبارتی است که اولین بار از طریق سوزی فاکس در دهه هفتاد میلادی مطرح شد. خانم فاکس که خودش صاحب بوتیکی به نام کمد (Wardrobe) در لندن بود کمد کپسولی را به این شکل تعریف کرد: کمد کپسولی مجموعه ای است از تعداد کمی آیتم های ضروری که هیچ وقت از مد نمی افتند و این قابلیت را دارند که با لباس های مختلف هر فصل ست شوند.

در کمد کپسولی آیتم هایی قرار می گیرند که قابلیت ست شدن با یکدیگر را دارند و می توان با آیتم های محدود موجود در کمد کپسولی که به دقت انتخاب شده اند، تعداد زیادی ست مختلف داشت. کمد کپسولی با توجه به فصل انتخاب می گردد و شما می توانید برای هر فصل از سال یک کمد کپسولی برای خودتان آماده کنید.

  • چگونه یک کمد کپسولی پاییزه آماده کنید؟

کمد کپسولی به شما این فرصت را می دهد که بدون صرف وقت، ست های آماده ای برای خودتان داشته باشید و در هنگام خارج شدن از خانه انتخاب آیتم هایی که می خواهید بپوشید برایتان سخت و وقت گیر نباشد. شما یک بار در شروع هر فصل کمد کپسولی تان را می چینید و سپس برای طول فصل هم در زمان و هم در هزینه هایتان صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت می گیرد.

عوامل موثر در چیدمان کمد کپسولی بهاره

برای این که بتوانید کمد کپسولی بهاره بهینه تری داشته باشید بهتر است قبل از آماده سازی و مرتب کردن کمد کپسولی بهاره عواملی که در چیدمان کمد کپسولی تان موثر هستند را بررسی کنید. در این بخش از مطلب عوامل موثر در چیدمان کمد کپسولی بهاره را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

آب و هوای متغیر بهار

آب و هوا یکی از مهم ترین عواملی است که در انتخاب آیتم های کمد بهاره نقش دارد. آب و هوای بهاری متغیر است و ممکن است برخی روزها بارانی و خنک و برخی روزها گرم وآفتابی باشد. بنابراین بهتر است آیتم هایی را در کمد بهاره تان قرار دهید که مناسب هر دو نوع آب و هوا باشند؛ از بارانی ها و نیم بوت و کتانی گرفته تا تی شرت های خنک و کفش های تابستانه.

سبک زندگی و نوع موقعیت هایی که در آن شرکت می کنید

کمد کپسولی یک کمد بهینه سازی شده است که باید برای تمامی موقعیت هایی که در طول فصل در آن شرکت می کنید مناسب باشد. برای این که ببینید چه آیتم هایی بیشتر مناسب شماست باید نوع و سبک موقعیت هایی که در آن حضور دارید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال این که آیا در محل کارتان باید لباس رسمی بپوشید و یا کژوال و یا این که معمولا چند بار در هفته یا ماه به میهمانی و یا مجالس دور همی دعوت می شوید؟ آیا بیشتر کافه ها و فضاهای خودمانی را ترجیح می دهید و یا بیشتر رستوران های شیک و لاکچری مقصد شماست؟

استایل های مورد علاقه و استایل شخصی

ممکن است شما به استایل خاصی علاقه مند باشید به طور مثال استایل بوهو، رترو و یا مینیمال مورد علاقه شما باشد. بر حسب این که چه استایلی را انتخاب می کنید اصول و قواعد و نکات مهم آن استایل را در انتخاب آیتم هایتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال با شناخت استایل ها آیتم ها و اکسسوری های استایل مورد علاقه تان را در کمد کپسولی بهاره تان قرار دهید. اما ممکن است شما از استایل خاصی پیروی نکنید و استایل شخصی تان را داشته باشید.

در دنیای مد استایل شخصی بر روش لباس پوشیدن شما دلالت می کند؛ این که چه رنگ هایی را انتخاب می کنید، چه اکسسوری هایی را مورد استفاده قرار می دهید و این که چه نوع آیتم هایی را با یکدیگر ست می کنید.

فرم بدن

یکی از مهم ترین اهداف ایجاد کمد کپسولی این است که شما به بهینه ترین شکل ممکن لباس هایتان را انتخاب کنید. لباس هایی که هر چند ممکن است چندان متنوع نباشند اما به شما می آیند و جلوه مجذوب کنندهی برایتان ایجاد می کنند. به همین منظور یکی از مسائلی که باید به آن حتما دقت کنید تطابق و هماهنگی نوع آیتم با مدل بدنتان است. به عنوان مثال اگر با توجه به فرم بدنتان تی شرت جذب به شما نمی آید بهتر است آن را در کمد کپسولی بهاره تان قرار ندهید و به جای آن به سراغ دیگر مدل های تی شرت بروید.

  • 20 نکته جالب درباره لباس پوشیدن که هر خانمی باید بداند

پالت رنگی برای کمد کپسولی بهاره

برای دستیابی به یک کمد لباس کپسولی منسجم که بتوانید آیتم های آن را با هم ترکیب کنید و ست های نو بسازید، باید رنگ ها را با دقت انتخاب کنید. به طور کلی در کمدهای کپسولی بهتر است بیشتر آیتم هایتان را با رنگ های پایه و یا خنثی انتخاب کنید که بتوانید آن ها را با یکدیگر ست کنید.

رنگ های سفید و مشکی دو رنگ مهم در کمد های کپسولی فصول مختلف محسوب می شوند چرا که می توانید آن ها را با رنگ های متعددی ست کنید. رنگ های دیگری مانند بژ، خاکستری و طوسی هم برای کمد کپسولی بسیار مناسب اند چرا که قابلیت ست کردن آن ها با رنگ های دیگر وجود دارد.

علاوه بر رنگ های خنثی به دیگر رنگ ها هم نیاز دارید. رنگ های پاستیلی برای ساخت کمد کپسولی بهاره بسیار مناسب و مجذوب کنندهند. همچنین رنگ بنفش آبی و یا نیلی به عنوان رنگ سال 2022 هم می تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال درنهایت این که چه رنگ های دیگری را برای کمد کپسولی بهاره تان انتخاب می کنید ارتباط مستقیمی با استایل شخصی شما و رنگ های مورد علاقه تان دارد.

آیتم های پیشنهادی برای کمد کپسولی بهاره خانم ها

برای این که ساده تر بتوانیم آیتم های پر کاربرد در کمد کپسولی بهاره را طبقه بندی کنیم بهتر است آیتم ها را با چند بخش تقسیم بندی کنیم: بالاپوش ها، شلوارها و دامن ها، کیف و کفش و اکسسوری ها.

در بخش بالاپوش ها آیتم های متعددی را می توان در کمد کپسولی بهاره قرار داد. به دلیل آب و هوای متغیر در این فصل سال هم می توان استایل لایه لایه را انتخاب کرد.

به عنوان مثال یک دست تی شرت، دو مدل تاپ و یک بادی پیشنهاد های خوبی برای لایه بیس هستند. در لایه بعدی می توان به سراغ بارانی یا ترنچ کت های بهاره، مانتوی بهاره و ژاکت های جین رفت. برای این که کمد بهاره شما بهینه تر باشد به عنوان مانتو می توانید آیتم هایی را انتخاب کنید که هم برای استایل کژوال و روزمره و هم برای استایل رسمی و مجلسی مناسبند. در این حالت می توانید با تغییر اکسسوری ها مانند کفش و کیف و شلوار نوع استایل تان را از کژوال به استایل رسمی تبدیل کنید و بر عکس.

در بخش شلوارها و دامن ها شما می توانید یک دست شلوار جین، یک دست شلوار کتان، یک دست شلوار رسمی و یک دامن کلوش را در کمد بهاره تان قرار دهید.

این که در بخش کیف و کفش چه آیتم هایی را قرار می دهید کاملا به سلیقه، استایل شخصی و موقعیت های شما بر می گردد. به عنوان مثال می توانید یک کفش کالج، یک کتانی سفید و یک کفش پمپی پاشنه بلند را در کمدتان قرار دهید. در بخش کیف ها هم یک کیف دستی و یک کیف رو دوشی انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

اگر آیتم های خود را با رنگ های خنثی و پایه انتخاب کرده باشید می توانید در بخش اکسسوری ها تنوع بیشتری داشته باشید و با پالت های رنگی بازی کنید. به عنوان مثال چند شال طرح دار یا ساده با رنگ های ترکیبی و زیورآلات شیک و چشم گیر می تواند کمد بهاره شما را مجذوب کننده تر کند.

آیتم های پیشنهادی برای کمد کپسولی بهاره آقایان

همانند کمد کپسولی خانم ها، کمد کپسولی بهاره آقایان را هم می توانیم به چند بخش تقسیم کنیم؛ بالاپوش ها، شلوارها، کیف و کفش و اکسسوری ها.

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم یکی از مهم ترین شاخصه های فصل بهار متغیر بودن آب و هواست بنابراین در یک روز ممکن است از هوای گرم و شرجی تا هوای سرد و بارانی را تجربه کنید. بنابراین لایه لایه بودن آیتم ها در استایل بهاره هم از جهت راحتی و کیفیت و هم از جهت زیبایی استایل اهمیت خاصی دارد؛ با توجه به همین اصل مهم می توانید کمد بهاره تان را بچینید.

در بخش بالاپوش ها در کمد کپسولی آقایان می توانیم دو یا سه تی شرت و پلوشرت را به عنوان لایه های بیس قرار دهیم، دو مدل پیراهن مردانه به عنوان لایه میانی داشته باشیم و پس از آن به سراغ لایه های بیرونی برویم. کاپشن های بهاره مردانه، بارانی، کاپشن های جین و جلیقه های بهاره پیشنهادات خوبی برای کمد کپسولی بهاره هستند.

در بخش شلوارها، انتخاب یک شلوار جین، یک شلوار کتان و یک شلوار پارچه ای مردانه انتخاب مناسبی به نظر می رسد. در بخش کفش و کیف می توانید یک کیف رو دوشی، یک کتانی اسنیکر و یک کفش چرمی ساده را قرار دهید که هم برای موقعیت های روزانه و هم برای موقعیت های رسمی تر مناسب باشد.

در قسمت اکسسوری ها هم می توانید آیتم های مجذوب کنندهی را اضافه کنید که استایل تان را مجذوب کننده تر کند و آن را از حالت یکنواخت درآورد، از ساسپندر گرفته تا یک دست کروات،یک عینک آفتابی شیک، یک کلاه لبه دار یا زیورآلات مردانه مانند دستبندهای چرمی، اکسسوری ها می توانند باعث شوند تنوع بیشتری در ست هایتان داشته باشید.

در آخر

در این مطلب علاوه بر تشریح و توضیح مفهوم کمد کپسولی سعی کردیم عواملی را که در چیدمان این کمد موثر هستند را بررسی کنیم و در نهایت دو نمونه کمد کپسولی بهینه و مجذوب کننده برای خانم ها و آقایان به شما پیشنهاد دادیم. باز هم تاکید می کنیم که نحوه انتخاب آیتم هایی که برای این کمد انتخاب می کنید کاملا به استایل شخصی، سبک زندگی، سلیقه و موقعیت های زندگی شما بستگی دارد اما به طور کلی رعایت یک سری اصول مربوط به رنگ و طرح و یا نوع آیتم سبب می گردد بتوانید ست های بهینه تر و مجذوب کننده تری را داشته باشید.

منابع: stylebysavina, whowhatwear

منبع: دیجی استایل

به "چگونه یک کمد کپسولی بهاره بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک کمد کپسولی بهاره بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید