واکنش سناتور روس به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی در لهستان

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، لهستان برای تقویت ارتش خود به بهانه تجاوز احتمالی از جانب روسیه تعداد زیادی موشک جاولین و سکوی پرتاب آن را از آمریکا خریداری نموده، در حالی که در مسکو معتقدند: ورشو با خرید این موشک ها تنها پول مردمش را هدر داده است.

واکنش سناتور روس به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی در لهستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آبی اناری ها ، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، به نقل از نشریه بیلد نوشت: ایالات متحده تعداد 180 موشک و 79 سکوی پرتاب جاولین ( Javelin ) را به لهستان تحویل می دهد. ارزش کل قرارداد امضاء شده بین دو کشور حدود 100 میلیون دلار است.

این نشریه ادعا نموده است که لهستان به دلیل ترس از تجاوز نظامی از طرف روسیه، مجدداً تجدید قوای گسترده نیروهای مسلح خود را شروع نموده است. بر اساس این اطلاعات، موشک های جاولین آمریکایی که به آخرین سوپر سلاح در زرادخانه تسلیحاتی لهستان تبدیل خواهد شد ، می توانند مسائل زیادی را برای تانک های مدرن روسیه مانند آرماتا ایجاد نمایند.

ویژگی مجموعه موشکی جاولین این است که یک فرد نظامی به تنهایی قادر است آن را حمل کند و حتی می تواند به طور نشسته، آن را شلیک کند. علاوه بر این ، این مجموعه مجهز به موشک راهنمایی اتوماتیک است که از بالا به هدف برخورد می نماید ، جهتی که تانک ها قادر به دفاع از خود نیستند. موشک های جاولین قادر هستند در تمام شرایط آب و هوایی اهداف زرهی و تانک ها را در فاصله حداکثر 2 کیلومتری از خود هدف قرار دهد.

به عقیده روس ها، لهستان با خرید این موشک ها، در واقع پول مردم کشورش را دور می ریزد

این در حالی است که آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تفسیر این اقدام مقامات ورشو پرداخته و معتقد است که خرید این همه موشک و سکوی پرتاب آن ، در نهایت هدر دادن پول مردم لهستان است.

این سناتور روس می گوید: لهستان همه این تجهیزات نظامی و سلاح های غیرضروری خریداری می نماید و بین ترتیب پول مردم کشورش را به آمریکا می فرستد. به انتظار بی فایده تجاوز روسیه ، که هرگز اتفاق نخواهد افتاد و این 180 موشک و سکوی پرتاب آنها هم زنگ زده و در نهایت به سطل آشغال انداخته خواهد شد. در حقیقت ، خرید موشک های جاولین ادای احترامی است که مقامات ورشو برای ایفای نقش ایالات متحده، بعنوان حامی نظامی آنها می پردازند.

نشریه بیلد یادآور شده که پیش از این ایالات متحده چنین مجموعه موشکی را به اوکراین ، گرجستان و دیگر کشورهای حوزه دریای بالتیک فروخته است.

تا به امروز ارتش لهستان مجهز به تجهیزات منسوخ شده دوران اتحاد جماهیر شوروی بوده، ولی در حال نوسازی تجهیزات نظامی است و قراردادهای خرید جنگنده های اف- 35 ، سیستم دفاع هوایی پاتریوت و غیره ... نیز با آمریکا منعقد نموده است.

لازم به یادآوری است که تا سال 2035 ، هزینه های نظامی لهستان ممکن است به 2.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد (اکنون این شاخص 2 درصد است).

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش سناتور روس به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور روس به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید