هیچ مدیر سینمایی بودجه ساخت سوادیکا را نداد، مسیح شاهد بود!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، جمال شورجه کارگردان سینما که فیلمنامه هایی با مضامین دینی و سینمای مقاومت در دست فراوری دارد درباره نبود بودجه کافی برای ساخت این آثار به خبرنگاران گفت: فیلمنامه سوادیکا با موضوع زندگی شیخ احمد قمی که توسط محمدهادی کریمی نوشته شده از سال ها پیش در انتظار تامین بودجه است ولی متاسفانه شرایط ساخت این فیلمنامه در دوران مدیریت هیچ یک از مدیران سینمایی تا به امروز فراهم نشده است.

هیچ مدیر سینمایی بودجه ساخت سوادیکا را نداد، مسیح شاهد بود!

وی اضافه نمود: بنیاد سینمایی فارابی از جمله مراکزی است که برای سرمایه گذاری بدانجا رفته ام اما به هیچ عنوان این بودجه تامین نشده و پاسخ روشنی هم از مدیران این بنیاد سینمایی دریافت ننموده ام. البته پرونده درخواست بنده برای ساخت این فیلم سینمایی در فارابی همچنان باز است و منتظر شنیدن پاسخ از سوی مسئولان هستم. ناگفته نماند علاوه بر بنیاد سینمایی فارابی با مراکز دیگر نامه نگاری کردم اما به نتیجه نرسیدم. به عنوان مثال نامه های متعددی به صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست جمهوری، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، بنیاد مستضعفان ارسال نموده ام منتها هیچ پاسخی دریافت ننموده ام.

شیخ احمد قمی که بود

کارگردان فیلم باشگاه سری با اشاره به داستان فیلمنامه سوادیکا گفت: این فیلم درباره زندگی شیخ احمد قمی است که در زمان شاه عباس صفوی زندگی می نموده است. این عالم فرزانه در آن موقع به سرزمین سیام (تایلند فعلی) سفر می نماید و به تبع خدماتی که این شیخ عالی قدر انجام داده است تا ریاست خزانه داری کشور سیام نیز پیش می رود. وی در ادامه فعالیت خود به نخستین شیخ الاسلام تایلند تبدیل می گردد. او مورد احترام مردم و شیعیان آسیای شرقی است و در حال حاضر نوادگان بسیاری از ایشان در تایلند زندگی می نمایند.

شورجه با اشاره به تاثیر شیخ احمد قمی در این سرزمین گفت: این شیخ الاسلام تشیع در آسیای شرقی را پایه گذاری کرد و مقبره ایشان در تایلند است که محل رجوع بسیاری از مسلمانان است. در این فیلمنامه هم سعی شده علاوه بر نشان دادن جنبه های مختلف زندگی او، درام را هم وارد فیلم کنیم. از سوی دیگر نگاهی هم به ترویج دین اسلام و تشییع در کشورهای دیگر داریم.

هانا در انتظار بودجه

شورجه با اشاره به فیلمنامه های دیگری که آماده کار دارد، گفت: علاوه بر سوادیکا فیلمنامه دیگری به نام هانا نوشته محمدهادی کریمی با موضوع مقاومت در سرزمین های اشغالی در دست دارم که متاسفانه شرایط ساخت آن هم فراهم نشده است. فیلمنامه مسیح شاهد بود هم توسط چند فیلمنامه نویس جوان و توانمند نوشته شده که هنوز به جایی ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیچ مدیر سینمایی بودجه ساخت سوادیکا را نداد، مسیح شاهد بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مدیر سینمایی بودجه ساخت سوادیکا را نداد، مسیح شاهد بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید