هند به این علت گوگل را نقره داغ کرد!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دیجیاتو نوشت: گوگل به علت رفتارهای ضد رقابتی خود در پلتفرم اندروید با جریمه دیگری روبرو شده است. این بار کمیسیون رقابت هند، غول موتور جستجو را به مبلغ 161.9 میلیون دلار جریمه نموده است.

هند به این علت گوگل را نقره داغ کرد!

به گفته مقامات کمیسیون رقابت هند، این شرکت با از پیش نصب کردن برنامه های خود در سیستم عامل اندروید، شرط غیرمنصفانه ای برای سازندگان موبایل تحمیل نموده است. گفته می گردد که این امر، شرکت ها را از توسعه نسخه های اندروید به شدت اصلاح شده که کمتر به خدمات گوگل متکی هستند، منصرف می نماید.

کمیسیون هندی بعلاوه معتقد است که گوگل از موقعیت برتر خود برای از بین بردن رقبا در بازارهای جستجو، استورهای برنامه، مرورگر وب و خدمات ویدیویی استفاده می نماید. از گذشته، در گوشی هایی که روی آن ها پلی استور گوگل نصب شده، برنامه های دیگری از جمله کروم و یوتیوب نیز نصب شده است و اغلب در صفحه اصلی قرار دارند.

هرچند کاربران همواره می توانند جایگزین هایی مانند فایرفاکس و Vimeo را نصب نمایند، اما روی گوشی ها از پیش نصب نشده اند. بعلاوه در صورتی که تولیدنمایندگان از پروژه منبع باز اندروید (AOSP) استفاده نمایند، دسترسی خود به استور گوگل پلی را از دست می دهند.

دستورات ارائه شده به گوگل

نهاد مقرراتی درخواست نموده که گوگل روند از پیش نصب کردن برنامه های خود را متوقف کند، زیرا شرکت ها باید در این زمینه امکان انتخاب داشته باشند. بعلاوه گفته شده که استورهای برنامه شخص ثالث باید به وسیله Play Store منتشر شوند و کاربران باید بتوانند در هنگام راه اندازی یک گوشی تازه، موتور جستجوی مدنظر خود را انتخاب نمایند.

گوگل سال گذشته حدود 257.6 میلیارد دلار عایدی دنیای داشته، بنابراین جریمه 161.9 میلیون دلاری برای آن بسیار ناچیز است. با این حال، این دستور و دستورات مشابهی که در گذشته صادر شده، می تواند باعث گردد تا معاملات خود با سازندگان اندروید را به مقدار قابل توجهی تغییر دهد.

بعلاوه باید اشاره نمود که هند دومین بازار بزرگ گوشی های موبایل دنیا محسوب می گردد و حدود 606.6 میلیون کاربر دارد، بنابراین گوگل نمی تواند به سادگی آن را نادیده بگیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هند به این علت گوگل را نقره داغ کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به این علت گوگل را نقره داغ کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید