مهارت های نقاش ماشین ، هرآنچه که یک نقاش ماشین باید بداند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، نقاشی ماشین و صافکاری دو شغلی هستند که مکمل یکدیگرند و به احیای ماشین های آسیب دیده می پردازند و آن ها را به حالت اول درمی آورند. در این نوشته همه چیزهایی را که باید درباره مهارت های لازم برای یک نقاش ماشین بدانید، آنالیز نموده ایم.

مهارت های نقاش ماشین ، هرآنچه که یک نقاش ماشین باید بداند

دانش و مهارت های مورد احتیاج برای نقاش ماشین

می دانیم نقاشی ماشین یکی از شغل های یدی است که در آن، مهارت های عملی اهمیت بالایی دارند؛ از همین رو، احتیاج به دریافت مدرک دانشگاهی برای این شغل نیست. البته در فرآیندهای استخدامی ایران، داشتن حداقل مدرک دیپلم برای بعضی از کارفرماها مهم است.

بهتر است به عنوان یک نقاش ماشین گواهینامه رانندگی بگیرید تا در صورت احتیاج به جابه جایی ماشین مشتری، بتوانید این کار را با مهارت انجام دهید.

دانش تخصصی یک نقاش ماشین حرفه ای

نقاش های ماشین باید به سیستم حرکت ماشین های دنده ای و اتوماتیک آشنایی داشته باشند و از سوی دیگر، با تمام بخش های یک خودرو آشنا باشند. دانش شناخت اجزای خودرو به شما یاری می نماید تا در تفکیک بخش ها و تخمین اندازه صدمات وارده بر یک خودرو تخصص داشته باشید.

از سوی دیگر، آشنایی با انواع روش های پر کردن حفره های سطح ماشین، روش ساخت بتونه و انواع رنگ هم برای یک نقاش ماشین ضروری است.

مهارت های نقاش ماشین

تشخیص اندازه آسیب دیدگی برای خودروهای تصادفی

ساخت بتونه و استفاده از آن برای یکسان کردن سطح فرورفتگی ها

استفاده از رنگ های دقیق و هم شکل با دیگر بخش های ماشین

در کل، مهارت های یک نقاش ماشین باید به صورتی باشند که نتیجه نهایی کار او مثل یک ماشین نو به نظر برسد. یکدستی رنگ ماشین در تمامی نقاط، اهمیت بالایی دارد.

راه های تقویت این مهارت های نقاش ماشین

برای تقویت مهارت های یدی و دانش نقاش ماشین می توان کارآموزی در کارگاه نقاشی ماشین را پیشنهاد کرد.

جهت پیشرفت شغلی نقاش ماشین

ماشین ها و وسایل نقلیه، بخش مهمی از احتیاجهای روزانه ما را برطرف می نمایند و از این رو، شغل نقاشی ماشین همیشه جایگاه خوبی دارد. اگر در هنگام آغاز این شغل سرمایه اولیه زیادی ندارید، می توانید به عنوان یک کارآموز تا مدتی نزد یک نقاش حرفه ای کار کنید.

برای خرید یک مغازه هم می توانید از مغازه های کوچک (در حد 50 متر) آغاز کنید و به مرور زمان آن را توسعه دهید. در نظر داشته باشید یکی از مزیت های مهم شغل نقاشی ماشین این است که عایدی آن ثابت نیست و شما بر اساس تعداد و اندازه کاری که در یک ماه تقبل می کنید، کسب عایدی خواهید کرد.

بازار کار نقاشی ماشین در ایران و دنیا

یک نقاش ماشین در طول دوران کاری خود به طور مداوم با ماشین ها سر وکار دارد. از این رو تا زمانی که استفاده از خودرو در دنیا متداول باشد، احتیاج به شغل نقاشی ماشین هم پابرجاست و شما به عنوان یک نقاش ماشین همیشه فرصت کار دارید.

جالب است بدانید که این شغل را می توانید حتی در کشور های دیگر هم انجام دهید؛ چراکه همان طور که گفتیم نقاشی ماشین احتیاج به تحصیلات آکادمیک و مدرک خاصی ندارد. پس با مهارت هایتان در نقاشی ماشین می توانید به بازار دنیای هم قدم بگذارید!

استخدام نقاش ماشین

برای استخدام شدن در شغل نقاش ماشین، روش های متفاوتی وجود دارد؛. می توانید از روش سنتی بهره ببرید و از مغازه های موجود در منطقه خود درخواست کار کنید اما راه دیگر، استفاده از بسترهای آنلاین است. سایت وبلاگ آبی اناری ها یکی از این بستر هاست که در حوزه استخدام و کاریابی فعالیت می نماید. در این سایت، روزانه هزاران آگهی استخدامی برای شغل های مختلف و در سرتاسر ایران در وبلاگ آبی اناری ها منتشر می شوند که به کارجویان امکان انتخاب شغل دلخواه در منطقه جغرافیایی مناسب را می دهند.

جدیدترین آگهی های استخدام شغل نقاش ماشین را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "مهارت های نقاش ماشین ، هرآنچه که یک نقاش ماشین باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های نقاش ماشین ، هرآنچه که یک نقاش ماشین باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید