مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو: قوی ترین سرفیس تاریخ برای افراد خلاق، برنامه نویسان و تولیدکنندگان محتوا

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، محصول غافل گیرکننده مایکروسافت در مراسم امشب، محصول نو Surface Laptop Studio بود. یک لپ تاپ با فرم فکتور و طراحی کاملا نو که به گفته این شرکت قوی ترین و برترین سرفیس تاریخ مایکروسافت است.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو: قوی ترین سرفیس تاریخ برای افراد خلاق، برنامه نویسان و تولیدکنندگان محتوا

سرفیس لپ تاپ استودیو را می توان جانشینی برای سرفیس بوک 3 دانست اما نه با یک صفحه نمایش جداشدنی؛ بلکه با یک صفحه نمایش که تغییر حالت می دهد و می تواند تبدیل به تبلت گردد.

در دستگاه های 2 در 1 معمولا شاهد یک لولای 360 درجه هستیم ولی مایکروسافت در یک طراحی نو و عجیب، لولا را طوری طراحی نموده است که صفحه نمایش روی صفحه کلید قرار می گیرد!

قیمت لپ تاپ استودیو از 1599.99 دلار شروع می گردد؛ قیمتی که برای لپ تاپی با توصیفاتی که مایکروسافت می نماید؛ چندان بد نیست. به نظر ما، سرفیس لپ تاپ استودیو، رقیب مک بوک اپل است؛ چون در بسیاری از بخش ها مانند بدنه نقره ای و آلومینیومی خوب مشابه هم هستند.

طراحی این لپ تاپ بسیار هوشمندانه است و مایکروسافت ایده آن را بسیار زیباتر از آنچه در سایر لپ تاپ ها دیدیم؛ پیاده سازی نموده است. فقط برخلاف سرفیس استودیو رومیزی، استودیو لپ تاپ نمی تواند صفحه نمایش را در هر زاویه ای نگه دارد.

شما می توانید نمایشگر را در سه حالت تنظیم کنید؛ لپ تاپ، کاملا مسطح به اسم یک تبلت و حالتی زاویه دار که روی صفحه کلید قرار می گیرد ولی ترک پد قابل استفاده است. آهنرباهایی در لپ تاپ استفاده شده است که به تنظیم نمایشگر در محل مناسب یاری می نمایند.

صفحه نمایش این دستگاه 14.4 اینچی لمسی با نسبت تصویر 3:2 و رزولوشن 2400 در 1600 پیکسل است (201 پی پی آی). از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی سود می برد و البته با Surface Pens کار می نماید. حاشیه های اطراف صفحه نمایش بسیار نازک هستند و شاهد یک دوربین Windows Hello هم برای لاگین به ویندوز در بالای صفحه نمایش هستیم.

مایکروسافت می گوید این دستگاه در تشخیص چهره بسیار خوب عمل می نماید و برای کاربردهایی مانند زوم و ویدئو کنفرانس به طور عالی روشن می گردد. 4 بلندگو در بدنه لپ تاپ کار گذاشته شده است و از Dolby Atmos پشتیبانی می نماید.

سرفیس لپ تاپ استودیو دارای دو درگاه Thunderbolt 4 USB-C به همراه جک هدفون و کانکتور سرفیس است ولی از اسلات اس دی کارت خبری نیست.

این لپ تاپ با پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل 11 اینتل عرضه می گردد (به طور معین مدل i5-11300H و i7-11370H با مصرف 35 وات) و دارای کارت گرافیک Xe یکپارچه و GPU انویدیا GeForce RTX 3050 Ti ویژه لپ تاپ به همراه 4 گیگابایت رم گرافیگی عرضه می گردد. شما می توانید مدل هایی با 16 تا 32 گیگابایت رم LDDR4x هم بخرید. فضای ذخیره سازی این دستگاه هم از 256 گیگابایت شروع می گردد و تا 2 ترابایت افزایش خواهد یافت.

مشتریان سازمانی می توانند مدلی با کارت گرافیک RTX A2000 انویدیا و 4 گیگابایت رم GDDR6 هم خریداری نمایند.

این معینات نشان می دهند که مایکروسافت لپ تاپ استودیو را بیشتر برای طراحان و سازندگان محتوا تدارک دیده است تا گیمرها. قدرت زیادی در این لپ تاپ جمع شده است اما بیشتر برای برنامه نویسان و افراد خلاق به درد می خورد.

منبع: یک پزشک

به "مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو: قوی ترین سرفیس تاریخ برای افراد خلاق، برنامه نویسان و تولیدکنندگان محتوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو: قوی ترین سرفیس تاریخ برای افراد خلاق، برنامه نویسان و تولیدکنندگان محتوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید