مایکروسافت اعلام نمود: هکرها به بعضی حسابهای Outlook.com دسترسی دارند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مایکروسافت اعلام نموده که یک گروه هکری طی ماه های اخیر به حسابهای کاربری outlook.com دسترسی پیدا نموده اند. این موضوعی نگران نماینده برای بسیاری از افراد است که در کسب و کارهای گوناگون فعالیت می نمایند.

مایکروسافت اعلام نمود: هکرها به بعضی حسابهای Outlook.com دسترسی دارند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مایکروسافت بعضی از کاربران Outlook.com را آگاه نموده است که یک گروه هکر توانسته اند ماه به حسابهای کاربران دسترسی پیدا کند. درواقع این غول نرم افزار اخیرا متوجه شده که اعتبار پشتیبانی برای سرویس پست الکترونیکی مایکروسافت به خطر افتاده است.

این خطر اجازه دسترسی غیرمجاز به بعضی از حسابها را بین تاریخهای 1 ژانویه تا 28 مارس 2019 فراهم می نماید. مایکروسافت می گوید هکرها می توانند آدرس های ایمیل، نام پوشه ها و موضوعات را مشاهده نمایند البته دسترسی ها صرفا به ایمیل ها امکان پذیر است نه محتوای ایمیل ها و پیوست ها.

هنوز معین نیست که چند نفر از این مشکل رنج برده اند یا چه افرادی به حساب های ایمیل Outlook.com دسترسی داشته اند. درواقع کل پیغام مایکروسافت به کاربران در این عبارت خلاصه می گردد که: اطلاعات ما نشان می دهد داده های مرتبط با حساب (اما نه محتوای ایمیل) بعضی کاربران دیده می گردد این پیغام کمی گنگ است و معین نیست آیا آسیبی هم به کسی رسیده است یا خیر.

اگر خوش بین باشیم و تصور کنیم که هکرها نتوانسته اند جزئیات ورود و سایر اطلاعات شخصی را سرقت نمایند، اما از نظر احتیاط مایکروسافت توصیه می نماید که کاربران رمزهای عبور خود را بازنشانی نمایند. بخشی دیگر از اعلامیه امنیتی می گوید. لطفا اطمینان حاصل کنید که رمز عبور خود را تغییر می دهید. مایکروسافت به حفاظت از داده ها نیاز دارد و تیم تحقیق و حل مسائل مربوط به امنیت داخلی و حریم خصوصی خود را درگیر این مسئله نموده است و البته که سخت افزارهای بیشتری روی سیستم های خود برای پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اجرا می نماید

این حادثه امنیتی چندین هفته پس از آن رخ می دهد که یکی از محققان امنیتی سابق مایکروسافت متهم به هک سرورهای مایکروسافت و نینتندو شد. سرورهای توسعه مایکروسافت برای چند هفته در ماه ژانویه 2017 از مدار امنیت خارج شدند و هکرها در سراسر اروپا اجازه دسترسی به نسخه های پیش از انتشار ویندوز را دریافت کردند.

منبع: انتخاب

به "مایکروسافت اعلام نمود: هکرها به بعضی حسابهای Outlook.com دسترسی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت اعلام نمود: هکرها به بعضی حسابهای Outlook.com دسترسی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید