ماکت های تازه سری آیفون 14 تغییرات طراحی دوربین آن را نشان می دهند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، معمولاً قبل از معرفی مدل های تازه سری آیفون، سازندگان قاب های محافظ اغلب ماکت های ساختگی را بر اساس شماتیک ها و مشخصات فاش شده این گوشی ها ایجاد می نمایند. مدتی است که انتشار تصاویر و رندرهای منتسب به سری آیفون 14، اطلاعاتی در خصوص طراحی و میزان گوشی های این سری در اختیار ما قرار داده است. این بار نیز تصاویر ماکت های تازهی از سری آیفون 14 در فضای مجازی منتشر شده که در ادامه قصد داریم به آنالیز تغییرات ظاهری آن ها بپردازیم.

ماکت های تازه سری آیفون 14 تغییرات طراحی دوربین آن را نشان می دهند

از آنجا که ساخت این ماکت ها بسیار پر هزینه است، این مدل ها اغلب اطلاعات بسیار دقیقی از مدل های اصلی سری آیفون 14 در اختیار ما قرار می دهند. بنابراین می توان گفت که این ماکت ها تا حدود بسیار زیادی تغییرات طراحی نسل بعدی گوشی های پرچم دار اپل را به ما نشان می دهند. از نظر طراحی، مدل های آیفون 14 بسیار شبیه مدل های آیفون 13 خواهند بود، اما به استثنای یک تغییر بزرگ که در سری آیفون 14 مدلی به نام آیفون مینی وجود نخواهد داشت. در عوض، اپل دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

طبق تصاویر این ماکت ها، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برند که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. طراحی حفره کپسولی در کنار حفره دایره ای شکل تفاوت چندانی با طراحی بریدگی شکل ندارد، اما فضای بیشتری را در اختیار سیستم دوربین سلفی قرار خواهند داد که به ارائه تجربه بهتر عکاسی منجر خواهد شد. پیش تر نیز مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل اظهار داشت که سری آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر سری آیفون ها را خواهد داشت.

این تحلیلگر پیش بینی می نماید که دوربین سلفی سری آیفون 14 احتمالاً از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می نماید. از جمله سایر بهبودهای دوربین سلفی نو آیفون 14، می توان به لنز شش قسمتی آن اشاره نمود. بعلاوه انتظار می رود که دوربین سلفی گوشی هوشمند نو اپل دیافراگم وسیع تر ƒ/1.9 را به کاربران ارائه دهد. در واقع دیافراگم گسترده تر اجازه می دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل های آیفون 14 برسد. کو گفت که دوربین سلفی ارتقاء یافته می تواند با بهبود عمق میدان کیفیت عکس و فیلم ها در حالت پرتره را افزایش دهد و قابلیت فوکوس اتوماتیک در فیس تایم و تماس های ویدیویی می تواند تصاویر بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

باید اشاره کنیم که مدل های غیر پرو آیفون 14 همچنان از طراحی بریدگی نمایشگر بهره خواهند برد. همانطور که در جریان هستید، تغییرات جزئی در مقدار گوشی های این سری ایجاد شده اما هنگام مقایسه ماکت های ساختگی با گوشی های سری آیفون 13، تشخیص آن کمی سخت است. در مدل های آیفون 14 پرو تغییرات کوچکی در مقدار صفحه نمایش وجود دارد، اما در استفاده روزمره متوجه آن نمی شوید. علاوه بر این ها، ماکت های مدل ها پرو نشان می دهند که این گوشی ها لبه های متقارنی دارند و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست بدنه آن ها دیده می گردد.

بارزترین تغییرات مدل های پرو آیفون 14 مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین آیفون 14 پرو برآمدگی نسبتاً زیادی دارد تا دوربین 48 مگاپیکسلی که اپل اضافه می نماید، را در خود جای دهد. گفته می گردد که مقدار سنسور دوربین این گوشی بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی است. مدل های غیر پروی آیفون 14 تغییرات طراحی زیادی را مشاهده نخواهند کرد. وزن، جنس و رنگ فاکتورهایی هستند که نمی توانیم از مدل های ساختگی این گوشی ها استنباط کنیم، اما شایعات حاکی از آن است که سری آیفون 14 ساختاری مشابه نسل قبلی خواهند داشت. پیش تر رندر های این سری با رنگ ارغوانی نیز در فضای مجازی منتشر شد تا احتمال معرفی سری آیفون 14 با این رنگ نیز قوت بگیرد.

سری آیفون 14 اپل تفاوت های بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت. به طوری که انتظار می رود مدل های پرو از تراشه A16 استفاده نمایند، در حالی گفته می گردد اپل همچنان از تراشه A15 در مدل های غیر پرو استفاده خواهد نمود. مدل های پرو آیفون 14 بعلاوه دارای سیستم دوربین پیشرفته تر و نمایشگرهای پروموشن هستند که احتمالاً از ویژگی صفحه نمایش همواره روشن نیز برای اولین بار پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "ماکت های تازه سری آیفون 14 تغییرات طراحی دوربین آن را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکت های تازه سری آیفون 14 تغییرات طراحی دوربین آن را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید