فناوری ارتش ایالات متحده برای شکار پشه به یاری آمد!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، لحظه شکار کردن لارو پشه برای اولین بار به وسیله محققان ثبت شد.

فناوری ارتش ایالات متحده برای شکار پشه به یاری آمد!

سحراستادرحیمی- محققان توانستند اولین فیلم را از لحظه شکار کردن لارو پشه به ثبت برسانند. این شکار آنقدر سریع انجام می گردد که با چشم های غیر مسلح قابل مشاهده نیست. طول لاروهای شکارچی آبزی حدود 2 سانتی متر است. این لارو ها در هنگام شکار سر خود را مانند نیزه به سمت طعمه خود پرتاب می کنند.

بیشتر بخوانید:

حرف های جالب وزیر ارتباطات درباره پاخور ، فالوئر و خوشحالی از بی نیازی به پلتفرم های آمریکایی

کلک نو ایلان ماسک برای پول گرفتن از توییتری ها!

در این تحقیق که چند دهه زمان برده است، محققان از زمان شکار سه گونه مختلف پشه فیلم برداری نموده اند. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که در هنگام شکار، پشه سر خود را حدود 15 میلی ثانیه به سمت طعمه خود پرتاب می نماید.

رابرت هنکاک، استاد گروه زیست شناسی دانشگاه متروپولیتن دنور، برای اولین بار در زمان دانشجویی خود این نوع شکار پشه ها را دهه ها پیش در یک کلاس حشره شناسی پزشکی مشاهده نموده است.

او می گوید:در آن کلاس، زمانی که لارو T. amboinensis به طعمه خود واکنش نشان می داد، دانشجویان سعی می کردند لاروها را زیر میکروسکوپ دیدن کنند. ما تصاویر غیر واضحی را از فرو رفتن طعمه به سمت دهان لارو پشه را دیدیم.

اما گام بعدی این مشاهدات بیش از 20 سال طول کشیده است تا دانشمندان بتوانند چگونگی شکار لارو ها را کشف کنند.

هنکاک در دهه 1990 با استفاده از سریعترین سیستم اپتیکی موجود در آن موقع مشاهداتی نو را ثبت کرد. این سیستم اپتیکی برای ارتش ایالات متحده جهت ردیابی موشک ها ساخته شده بود.

در این مطالعه طعمه لاروها را با موچین های جواهرسازی مقابل دوربین قرار می دادند تا لحظه شکار را ثبت کنند. در نهایت فیلم شکار لارو را با سرعت 340 فریم در ثانیه ثبت کردند.

دانشمندان در مشاهدات خود دریافتند که لاروها سر خود را با فشار انباشته شده داخل شکمی پرتاب می کنند. بعلاوه دسته ای از موهای برس مانندی که در اطراف سرشان وجود دارد به جارو کردن طعمه به سمت آرواره ها و دندان های تیز شکارچیان یاری می نماید.

طبق این مطالعه، شکار گونه P. ciliata معمولاً به صورت محوری-خطی و گونه T. amboinensis اغلب با اندازه زیادی قوس بدن و پیچش سر، همراه است.

پس از آن موقع این پروژهش تا سال 2020 متوقف شد. این بار، محققان از یک دوربین فیلمبرداری با قابلیت فیلمبرداری 4352 فریم در ثانیه استفاده کردند و لاروهای گونه S. cyaneus را در هنگام شکار مورد آنالیز قرار دادند.

این مشاهدات نشان داد که لارو های S. cyaneus در هنگام شکار از حرکت سریع دم برای کشیدن طعمه به سمت دهان خود استفاده می کنند. این نوع پشه هنگامی که قربانی خود را می گیرد دهان خود را به سرعت باز و بسته می نماید و آن را می بلعد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فناوری ارتش ایالات متحده برای شکار پشه به یاری آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ارتش ایالات متحده برای شکار پشه به یاری آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید