عربستان تهدید کرد که به کشورهای آفریقایی ویزای حج صادر نمی کند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، عربستان تهدید کرد که در صورت مخالفت کشورهای آفریقایی با این کشور، به آن ها ویزای حج صادر نخواهد کرد.

عربستان تهدید کرد که به کشورهای آفریقایی ویزای حج صادر نمی کند

عربستان سعودی کشورهای آفریقایی که موضع سیاسی همسو در تحریم قطر اتخاذ ننموده اند را تهدید که برای حجاج آن ها ویزای حج صادر نمی نماید.

عربستان می خواهد با افزایش فشار، این کشورها روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نمایند. پیش از این در مجموع 7 کشور تسلیم خواسته سعودی ها شده اند اما هنوز تعدادی از رهبران کشورهای آفریقایی از محاصره اقتصادی و سیاسی قطر حمایت ننموده و از این رو مورد تهدیدات گوناگون مقامات سعودی از جمله عدم صدور ویزای حج قرار گرفته اند. سعودی ها می خواهند با این تهدیدات، قطر را در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

در بسیاری از این کشورهای آفریقایی، مساجد و موسساتی وجود دارد که با سرمایه گذاری سعودی ها ساخته شده است. تا به امروز شش کشور آفریقایی شامل نیجر، موریتانی، سنگال، چاد، مصر و کومو، سفیران خود را از دوحه فراخوانده اند اما بعضی دیگر از کشورها مثل جیبوتی که منازعات مرزی اش با اریتره با میانجیگری قطری ها همراه بود، ترجیح داده اند تا موضع آرام تری نسبت به این موضوع اتخاذ نمایند تا از عواقب آینده آن جلوگیری گردد.

با این حال عربستان سعودی کوشش می نماید کشورهای پرجمعیت مسلمان در آفریقا را با خود همسو کند اما در این میان کشور سواقتصادی اخیرا درخواست یاری 80 میلیون دلاری سعودی ها را برای قطع رابطه با قطر را رد نموده است. کشورهای مغرب، مراکش، الجزیره، تونس و سودان نیز بدون موضع گیری، خواهان حل این بحران به وسیله گفتمان شدند.

کشور نیجریه نیز که روابط خوبی با قطر دارد نیز نمی تواند بدون عواقب منفی روابط خود را با دوحه حفظ کند و عربستان ایجاد فشار به این کشورها را به وسیله قطع یاری های اقتصادی و بعلاوه عدم صدور ویزای حج و عمره شروع نموده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "عربستان تهدید کرد که به کشورهای آفریقایی ویزای حج صادر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان تهدید کرد که به کشورهای آفریقایی ویزای حج صادر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید