صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، محمدرضا صفی خانی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به موضوع خام فروشی سنگ از استان لرستان، گفت: حوزه سنگ استان طی چند سال گذشته با مسائل زیادی روبرو بوده که برخی از مسائل به دلیل سلایق بازار، کاهش ساخت و سازها و ... بوده است.

صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی

وی با اشاره به فعالیت دو نوع معدن گوهره و چینی در لرستان، بیان کرد: سنگ چینی با توجه به شرایط اعلام گردیده با مسائل جدی روبرو گردیده و بسیاری از معادن چینی استان طی چند سال گذشته تعطیل بوده اند چرا که سلیقه بازار را نمی توان عوض کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه سنگ چینی الیگودرز با مسائلی روبرو است، گفت: در این راستا جایگزینی پودر کربنات کلسیم به جای سنگ چینی در دستور کار قرار دادیم.

صفی خانی با اشاره به اینکه بازاری در این رابطه شناسایی و محصول را به آن معرفی کردیم، گفت: در نهایت این امر موجب شد که کربنات کلسیم منطقه الیگودرز به عنوان یکی از محصولات استان در جهان مورد سفارش نهاده شد و در حال حاضر به لحاظ اقتصادی جایگزین سنگ منطقه الیگودرز گردیده است.

وی با اشاره به رشد 30 درصدی معادن فعال استان و ظرفیت آنها، بیان کرد: در حال حاضر خیلی از واحدهای سنگ بری مدرن کشور در لرستان فعالیت دارند و حدود هشت واحد سنگ بری مدرن در استان وجود دارد که آمادگی پردازش و بریدن سنگ ها و ارائه سنگ را به بازارهای بین المللی را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: در حال حاضر سنگ استان لرستان به کشورهای آمریکایی صادر می گردد.

صفی خانی با بیان اینکه صادرات مواد معدنی استان از 70 درصد به 1.5 درصد رسیده است، گفت: همچنین میزان صادرات محصولات صنعتی استان به 98 درصد رسیده است و این امر نشان می دهد که از خام فروشی فاصله گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید