شکاف بین بازیکنان، آفت جان آبی ها

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، نمی خواهیم نامش را باندبازی بگذاریم اما معمولاً رفاقت قدیمی ترهای یک تیم و مقاومت شان در پذیرش تازه واردهای کم نام و نشان آفت جان استقلال گردیده است.

شکاف بین بازیکنان، آفت جان آبی ها

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها ، در اینکه ناهماهنگی آفت جان آبی ها در این فصل از رقابت ها گردیده شکی نیست اما مقاومتی که در مهره های قدیمی تر استقلال برای پذیرش جوان ترهای تازه وارد وجود دارد، پروسه رسیدن تیم به هماهنگی لازم را طولانی تر نموده است.

نمی خواهیم نامش را باندبازی بگذاریم اما معمولاً رفاقت قدیمی ترهای یک تیم و مقاومت شان در پذیرش تازه واردهای کم نام و نشان در تیم های فوتبال، ماجرای جدیدی نیست. نمونه های بارزتر چنین اتفاقاتی حتی در برهه هایی از تیم ملی هم وجود داشته و بعد از گذشت سال ها هنوز نقل محافل فوتبالی است. تکرار تجربه های این چنینی در تیم های فوتبال اما از شدت مخرب بودن شان کم ننموده است و هربار این شکاف بین بازیکنان تیمی به وجود آمده، در نهایت دودش در چشم تیم و هوادارن رفته است.

حکایت این روزهای استقلال هم همین است. تغییرات متعددی که در تیم به وجود آمده از یک سو یکدلی مورد احتیاج تیم را مورد تهدید قرار می دهد و پذیرفته نشدن تازه واردها از سوی دیگر. شاید هم دلیل اصلی این اتفاق تفاوت زیادی باشد که در سطح توانایی ها و جنس بازیکنان جذب گردیده از سوی باشگاه دیده می گردد اما این دلیل نمی گردد که در بازی های حساسی که استقلال باید از همه توانایی اش برای رسیدن به موفقیت استفاده کند، بازیکنی به بازیکن دیگر پاس ندهد و از سر لجبازی تیم را به قهقرا ببرد.

نمی توان کتمان کرد که استقلال با یارگیری ضعیفی که داشته، در موارد متعددی نتوانسته بازیکنانی در حد و اندازه این تیم جذب کند اما حتی در چنین مواقعی هم یکدلی و اتحاد می تواند، یکرنگی لازم را در تیم برقرار کند و به بازیکنان ضعیف تر یاری کند تا در حد و اندازه های قوی ترها ظاهر شوند.

این همان اتفاقی است که عامل اصلی موفقیت پرسپولیسی ها در روزهای بحرانی محرومیت و کمبود بازیکن گردیده اما استقلال از آن بی بهره است. این پرسپولیس یکی از همدل ترین و متحدترین تیم های تاریخ باشگاه قرمزپوش است و پرسپولیسی ها با همین اتحاد تا کنون توانسته اند سخت ترین بحران ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. حتی همین فصل با وجود محرومیت از حضور در پنجره نقل و انتقالات و از دست دادن چند مهره اصلی، باز هم پرسپولیس موفق تر از استقلال بوده است. چرا؟ به دلیل اینکه 11 بازیکن یکی هستند و در خدمت پرسپولیس.

نکته قابل توجه اینکه شکاف موجود بین بازیکنان استقلال حتی از نظر وینفرد شفر هم پنهان نمانده و اخیراً ناراحتی و تذکراتی از سوی او را هم به دنبال داشته است. شفر به خوبی می داند که استقلال اگر می خواهد از روزهای بحرانی اش به سلامت عبور کند و بعد از سال ها همان تیم موفقی گردد که طرفداران انتظارش را می کشند، راهی جز متحد و یکدل شدن پیش رو ندارد.

670 – 10

منبع: ایران ورزشی

به "شکاف بین بازیکنان، آفت جان آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف بین بازیکنان، آفت جان آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید