شدت افزایش کرونا در کاشان بیش از میانگین استان اصفهان است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: تجمع های آخر سال به همراه سفرهای نوروزی از یک طرف و عدم نظارت و بازرسی های مستمر توسط دستگاه های مسئول از طرف دیگر باعث شد که بسیاری از شهرستان های استان اصفهان تحت تاثیر موج دیگری از شیوع ویروس کرونا قرار گیرند.

شدت افزایش کرونا در کاشان بیش از میانگین استان اصفهان است

حجت الله غلامی، شامگاه (دوشنبه-16 فروردین) در فرمانداری کاشان، اظهار کرد: در حال حاضر میزان افزایش کرونا نسبت به اواخر اسفند سال گذشته در سطح استان اصفهان سه برابر شده است، ولی در کاشان بیشتر از میانگین استانی است.

وی اضافه نمود: میزان تست های مثبت از جمع کل تست های گرفته شده از بیماران در اواخر سال گذشته 10 درصد بود، در حالی که بعد از گذشت دو هفته از سال جدید میزان تست های مثبت به 45 درصد کل تست ها رسیده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، توضیح داد: در رنگ بندی شرایط کرونا در استان اصفهان، هشت شهرستان در شرایط قرمز و هشت شهرستان در شرایط نارنجی قرار دارند و متاسفانه فرایند شیوع ویروس در کل استان در حال افزایش است.

وی تاکید نمود: اگر بخواهیم شرایط موجود را کنترل کنیم باید دستورالعمل جامع محدودیت های هوشمند را در سطح استان اجرایی کنیم، به ویژه 17 شهرستانی که در شرایط نارنجی و قرمز هستند باید این دستورالعمل را اجرا نمایند.

غلامی اضافه نمود: دستورالعمل های ستاد کرونا، شامل پنج بخش است که بخش اول مربوط به حضور کارکنان و کارمندان است که در شهرهای قرمز همانند کاشان کارکنان مشاغل غیرضروری باید یک سوم در محل کار حضور و دوم سوم با دورکاری فعالیت نمایند.

وی گفت: برای مشاغل ضروری باید 50 درصد کارکنان در محل کار خود حضور داشته باشند که این دستورالعمل از امروز اجرایی شده و تا زمانی که کاشان به شرایط سابق برنگردد، اجرا می گردد.

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید نمود: در شهرهای کاشان و آران و بیدگل با توجه به شرایط کرونایی قرمز و نارنجی اقامه نماز آدینه و برگزاری مراسم مذهبی ممنوع است، در خصوص مشاغل در شهرهای نارنجی مثل آران و بیدگل گروه های شغلی سه و چهار و در شهرهای قرمز مثل کاشان گروه های شغلی دو، سه و چهار ممنوع است.

وی توضیح داد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به کاشان و آران و بیدگل ممنوع است و به استناد قانون تردد در شهرهای قرمز و نارنجی، همه خودروهای با پلاک غیربومی، متوقف شده و مشمول اعمال قانون می شوند.

غلامی گفت: برای کنترل خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی و قرمز مثل آران و بیدگل و کاشان، با هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی، شهرداری، راهداری و فرمانداری مقرر شد گیت های بازرسی در محورهای ورودی به کاشان برای کنترل خودروهای در حال تردد ایجاد گردد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اضافه نمود: دستورالعمل های ابلاغ شده باید توسط ستادهای شهرستانی اجرا گردد و خودروهای بومی که قصد خروج از شهرهای نارنجی و قرمز را دارند باید مستندات خود را به فرمانداری ارائه تا مجوز تردد برای آنها صادر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شدت افزایش کرونا در کاشان بیش از میانگین استان اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شدت افزایش کرونا در کاشان بیش از میانگین استان اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید