شایعه افزایش قیمت بنزین از کجا آغاز شد؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، یکی از مهمترین مسائلی که در کشور ما مطرح است و همیشه حواشی و حرف و سخن های بیشماری را به همراه داشته است، مسئله بنزین و قیمت بنزین است. آخرین گرانی بنزین مربوط به سال 1398 و دولت آقای روحانی بود که در صبح روز آدینه 24 آبان ماه اعلام شد و حاشیه های بیشماری را به ارمغان آورد. اما اکنون در دولت آقای رئیسی سخن هایی جسته گریخته ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین به گوش می رسد. اما این حرف ها و سخن ها چه هستند و تا چه مقدار صحت دارند؟ و آیا در امسال شاهد افزایش قیمت هستیم یا نه؟

شایعه افزایش قیمت بنزین از کجا آغاز شد؟

علت اصلی به وجود آمدن شایعه ها در خصوص افزایش قیمت بنزین کاهش سهمیه بنزین آزاد در کارت های سوخت است.

بر اساس اظهارات جلیل سالاری، این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارت های سوخت یک سهمیه 60 لیتری و یک سهمیه 150 لیتری دارند. وی در خصوص این کاهش سهمیه گفت: با آنالیز که انجام شد، خودروهای داخلی در 100 کیلومتر به طور میانگین بیشتر از 10 لیتر مصرف نمی نمایند، بنابراین طبیعتا زمانی که در یک کارت شخصی حدود 310 لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است.

معاون وزیر نفت متذکر شد: هیچ خودرویی نیست که بیش از 1000 کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن این که کارت جایگاه ها نیز وجود دارد.

پیش از این محمدهادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد اعلام نموده بود که هر گونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده معین تکلیف خواهد شد.

به گفته او، با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین سال جاری، سیاست دولت استفاده از ابزارهای مهمی همانند گازسوز کردن خودروها جهت کنترل مصرف و عدم احتیاج به واردات بوده است . سبحانیان متذکر شده بود :

در مجموع برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین برای سال جاری وجود ندارد و هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده معین تکلیف خواهد شد.

آگهی های انواع خودرو را در وبلاگ آبی اناری ها ببینید

البته چهارم شهریورماه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان، با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: در همه جلساتی که به عنوان سخنگوی دولت حضور دارم، سوال می نمایند که آیا قیمت بنزین افزایش پیدا می نماید؟

ما هم جواب می دهیم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم، وی تاکید نمود: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و به هر زبانی که می خواهید بنویسید که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی نماید.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ آبی اناری ها مطالعه کنید.

***

جدیدترین آگهی های خودرو

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ آبی اناری ها مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "شایعه افزایش قیمت بنزین از کجا آغاز شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه افزایش قیمت بنزین از کجا آغاز شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید