سامسونگ شاید تعداد دوربین سری گلکسی A را از 4 به 3 برساند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد از سال بعد، تعداد دوربین گوشی های سری گلکسی A خود را یکی کاهش دهد تا از چهار به سه برسند.

سامسونگ شاید تعداد دوربین سری گلکسی A را از 4 به 3 برساند

سامسونگ چند سالی است که روی گوشی های میان رده سری گلکسی A خود از چهار دوربین استفاده می نماید. غالبا این دوربین ها شامل یک مورد اصلی، فوق عریض، سنجش عمق و ماکرو می شوند اما در بعضی مواقع شاهد اضافه شدن لنز تله فوتو هم به این گوشی ها بودیم. هرچند به صورت کلی، بسیاری از این گوشی ها روی پنل پشتی خود از همین چهار دوربین بهره می برند.

حالا اما یک خبرگزاری معتبر کره ای که با نام The Elec شناخته می گردد، خبری را منتشر نموده مبنی بر اینکه سامسونگ می خواهد تعداد دوربین گوشی های سری گلکسی A را یکی کاهش دهد. این دوربین هم سنجش عمق خواهد بود و در گوشی هایی نظیر گلکسی A24، گلکسی A34 و A54 دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. این یعنی در این سه گوشی شاهد استفاده از دوربین اصلی، ماکرو و فوق عریض خواهیم بود.

این منبع خبری بعلاوه اطلاعاتی را هم راجع به گوشی های میان رده نسل بعد سامسونگ منتشر کرد که در این میان، متوجه شدیم گلکسی A24 احتمالا دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکروی 5 مگاپیکسلی خواهد داشت. به علاوه، متوجه شدیم ترکیب قرارگیری لنزها و مقدار سنسور آن ها در دو گوشی A34 و A54 هم به ترتیب به شکل 48 + 8 + 5 و 50 + 5 + 5 مگاپیکسل خواهد بود. این اعداد در نوع خود بسیار جالب بودند چون تقریبا می توانیم بگوییم بعید است سامسونگ برای گلکسی A54 که میان رده قدرتمندی هم به شمار میرود، از یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی استفاده کند اما برای دو گوشی گلکسی A34 و A24 از فوق عریض 8 مگاپیکسلی بهره ببرد. این احتمال هم وجود دارد که اطلاعات منتشر شده راجع به سنسور فوق عریض این گوشی غلط املایی داشته باشد.

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ تصمیم گرفته دوربین تشخیص عمق را از گوشی های سری گلکسی A حذف کند تا بدین ترتیب هزینه ساخت آن ها پایین بیاید و از طرفی شرکت بتواند تمرکز بیشتری را روی بهبود کیفیت دوربین های دیگر نظیر دوربین اصلی بگذارد. نمی دانیم کاهش تعداد دوربین در گوشی های سری گلکسی A چه علت دیگری دارد اما هرچه که هست، به نظر می رسد سامسونگ دارد یک سری برنامه ریزی هایی انجام می دهد تا بتواند عملکرد گوشی های میان رده اش در امر عکاسی را بهبود ببخشد. اینطور هم که پیداست، ظاهرا بهبود کیفیت دوربین اصلی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

اما سوا از تمام این موارد، سنسور تشخیص عمق واقعا سنسور کاربردی و خوبی است که می تواند در بعضی از زمینه ها نظیر حالت پرتره، فوکوس دوباره، پاک کردن اشیا اضافی از تصویر و بسیاری موارد خوب دیگر به کاربران یاری زیادی کند. اگرچه این موارد در ثبت یک تصویر زیبا اهمیت بسیار زیادی دارند اما اگر سامسونگ بخواهد این سنسور را از گوشی های آینده اش حذف کند، قطعا فکری به حال جایگزین آن خواهد نمود؛ یعنی احتمالا دوربین اصلی تمام این قابلیت ها را خواهد داشت.

با این حال این خبر هم فعلا در حد یک پیش بینی است و باید دید آیا در نهایت درست از آب در می آید یا خیر.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ شاید تعداد دوربین سری گلکسی A را از 4 به 3 برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید تعداد دوربین سری گلکسی A را از 4 به 3 برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید