دلایل شکست در کاهش وزن

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مهر/یک متخصص تغذیه گفت: از آنجا که شاخص BMI ارتباط مستقیمی با قد و وزن دارد، با کاهش وزن می توانید شاخص توده بدنی خود را کاهش دهید.

دلایل شکست در کاهش وزن

گلبن سهراب، با اشاره به اینکه bmi مخفف Body Mass Index به معنی شاخص توده بدنی است اظهار کرد: BMI یک معیار برای سنجش و میزان گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن هر فرد است.

وی اضافه کرد: شاخص توده بدنی نشان دهنده میزان چربی بدن است، افراد با دانستن بی ام آی بدنشان می توانند ذهنیتی نسبی از شرایط جسمی شأن به دست آورند و در صورت احتیاج به درمان و حفظ سلامتی تصمیم بگیرند.

گلبن با اشاره به نحوه محاسبه توده بدنی شرح داد: محاسبه bmi یعنی وزن خود را بر حسب کیلوگرم بر مجذور قدتان بر حسب متر تقسیم کنید، عددی که به دست می آید bmi نام دارد، به طور مثال شاخص توده بدنی فردی با قد 170 سانتیمتر (1.7 متر) و وزن 58 کیلوگرم، 20 است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چنانچه BMIزیر 18,5 باشد فرد باید با مراجعه به پزشک در خصوص پایین بودن وزن خود مشورت کند و در صورتی که مشکل خاصی وجود ندارد به یاری یک متخصص تغذیه وزن خود را تا حد بازه ایده آل افزایش دهد.

وی اضافه کرد: اگر شاخص توده بدنی فردی کمتر از 18.5 باشد، شخص دچار کاهش وزن و چنانچه بین 18.5 و 24.9 باشد، شخص در بازه وزن سالم واقع شده است.

گلبن ادامه داد: چنانچه شاخص توده بدنی بین 25 و 29.9 باشد شخص دچار اضافه وزن است. شاخص بین 30 و 34.9 هم بیانگر این موضوع است که شخص چاق و بالای 35 هم چاقی مفرط محسوب می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خود چاقی هم می تواند باعث بروز بیماری گردد، گفت: در واقع چاقی حتی اگر خودش بیماری نباشد، در شکل گیری طیف وسیعی از بیماری ها نقش پررنگی دارد.

وی اعلام کرد: با چاق تر شدن، احتمال ابتلاء به بعضی بیماری ها هم افزایش پیدا می نماید، سکته و بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، انواع سرطان ها، بیماری کیسه صفرا و سنگ صفرا و یا اختلال در خواب از جمله بیماری های مرتبط با چاقی هستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به روش های مختلف کاهش وزن ادامه داد: فقط با غذا نخوردن به وزن ایده آل نمی رسیم، هم چنین رژیم غذایی باید از ویتامین ها و املاح غنی باشد تا بدن بتواند با توانمندی در کاهش وزن پیروز گردد.

گلبن در ادامه تاکید نمود: در صورتی که در رفتارهای تغذیه ای افراد تغییر ایجاد نگردد نمی توان وزن را کم کرد.

وی با بیان اینکه برای پیروز شدن در کاهش وزن باید یک برنامه صحیح زیر نظر متخصص تغذیه داشت گفت: این برنامه باید شامل مشخص میزان کاهش وزن مناسب در یک بازه زمان منطقی باشد در بسیاری از موارد رژیم های سفت و سخت به علت فشار زیاد گرسنگی با شکست روبرو می شوند.

استفاده از راه حل مناسب و پیروی از رژیم غذایی صحیح و در نهایت تغییر سبک زندگی یکی از مهم ترین توصیه های این متخصص تغذیه برای کاهش وزن بود.

وی ادامه داد: نداشتن صبر و حوصله کافی و عجله در کاهش وزن از عمده دلایل شکست در رژیم غذایی محسوب می گردد، رژیم غذایی به معنای تغییر در عادات خوردن است که این تغییر بدون داشتن یک انگیزه قوی میسر نخواهد بود.

منبع: همگردی

به "دلایل شکست در کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل شکست در کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید