دستگاه دوخت پلاستیک با دستگاه شیرینگ چه تفاوتی دارد ؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، یکی از مهمترین مواردی که در خرید یک محصول به وسیله مشتری حائز اهمیت است، نحوه بسته بندی آن می باشد که باعث می گردد مشتری بتواند با خیال آسوده هر مواد غذایی را به راحتی و بدون نگرانی از آسیب تماشا تهیه کند. به این منظور باید در بسته بندی مواد غذایی از دستگاه های پیشرفته استفاده گردد که می توان به نمونه های زیر اشاره نمود.

دستگاه دوخت پلاستیک با دستگاه شیرینگ چه تفاوتی دارد ؟

دستگاه دوخت پلاستیک چگونه کار می نماید؟

یکی از انواع دستگاه های معروف که برای بسته بندی مواد به کار برده می گردد، دستگاه دوخت پلاستیک است که به آن دستگاه پرس پلاستیک نیز گفته می گردد. این دستگاه در انواع مشاغل به کار برده می گردد و یک بسته بندی شیک و زیبا را برای رعایت نکات بهداشتی در مواد غذایی فراهم می نماید.

بسته بندی مواد با این دستگاه با سرعت بیشتری اجرا شده و بسیار آسان و راحت است. بعلاوه موادی که با این دستگاه بسته بندی می شوند، به راحتی قابل حمل و جابجای هستند. سایز دوخت در این دستگاه از 20، 30 تا 40 سانتی متر و حتی بالاتر فرق دارد و وابسته به نوع استفاده از آن می باشد.

انواع دستگاه پرس پلاستیک

با توجه به کارایی دقیق و مهم دستگاه دوخت پلاستیک، بهتر است با انواع آن آشنا شوید:

  • دستگاه دوخت خانگی که در انواع ریلی و رومیزی طراحی شده است و در ابعاد کوچک تر می باشد که برای بسته بندی های کوچک مناسب است. این دستگاه سرعت فراوری را بالا برده و از میزان های متفاوتی در دوخت بهره مند است. بعلاوه برای کسب و کارهای کوچک می توان از آن استفاده کرد.
  • دستگاه دوخت پلاستیک پدالی نمونه دیگری است که برای کسب و کارهای بزرگتر استفاده می گردد. این دستگاه برای دوخت و بسته بندی انواع کیسه های پلاستیکی استفاده می گردد. نوع دوخت این دستگاه معمولا به صورت شطرنجی است و عرض دوختی که انجام می دهد، 30 سانتی متر تا 100 سانتی متر است.
  • دستگاه دوخت ریلی که به صورت افقی به دوخت پلاستیک می پردازد. این نوع دستگاه دوخت پلاستیک به صورت نیمه اتوماتیک به کار برده می گردد و برای بسته بندی در مواردی که تیراژ فراوری بالا می باشد به کار برده می گردد. نمونه هایی از آن به صورت افقی و عمودی نیز وجود دارد که در کوتاه ترین زمان به بسته بندی می پردازند.
  • دستگاه دوخت رومیزی و دستی که برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این دستگاه بسیار ساده است و دارای عرض 2 میلی متر، 5 و 8 میلی متر می باشد. این محصول برای کسب و کارهای کوچک نیز توصیه می گردد.

دستگاه تسمه کش چیست؟

برای بسته بندی انواع کالا، نمونه ای از دستگاه ها به کار برده می گردد که به آن دستگاه تسمه کش گفته می گردد. این دستگاه برای بسته بندی با سایزها و شکل و حجم های متفاوت به کار برده می گردد. بعلاوه جابجایی و نگهداری کالا را آسان تر می نماید.

از این دستگاه برای کسب و کارهای بزرگ و حتی خانگی نیز می توان استفاده کرد. این دستگاه برای صنعت مواد غذایی، نجاری، مبل سازی و .. می تواند به صورت عالی به کار برده گردد و به روند کار سرعت ببخشد. بهتر است در ادامه با انواع این دستگاه آشنا شوید.

انواع دستگاه تسمه کش

از مهمترین انواع این دستگاه می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

  • دستگاه بادی تسمه کش که وزن کمیدارد و برای بسته بندی های سنگین و بزرگ مانند پالت، سرامیک، سنگ های ساختمانی و … استفاده می گردد.
  • دستگاه تسمه کش برقی که برای بست و گیره احتیاجی به نیروی دست ندارد و کشش و اتصال تسمه در آن از طریق خود دستگاه صورت می گیرد.
  • دستگاه شارژی تسمه کش که احتیاجی به برق برای آغاز کار ندارد و در بسته بندی مواد در حجم و وزن بالا به کار برده می گردد.
  • دستگاه دستی تسمه کش که برای بسته بندی محصولات استفاده شده و به نیروی مکانیکی احتیاج دارد.

آشنایی با دستگاه بسته بندی شیرینگ

دستگاه بسته بندی شیرینگ نمونه ای از انواع دستگاه های پرکاربرد دیگر است که برای بسته بندی و پک کردن انواع جعبه و کارتن شیرینی، شکلات، چای، محصولات آرایشی و … به کار برده می گردد. این دستگاه برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف، قطعات خودرو، مواد غذایی نیز کاربرد دارد و می تواند نقش مهمی را برای بسته بندی محصولات صنعتی ایفا نماید.

انواع دستگاه شیرینگ

از مهمترین انواع دستگاه شیرینگ پک می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

  • دستگاه پک رومیزی برای محصولات کوچک
  • دستگاه پک دوخت دستی نیمه اتوماتیک برای محصولات کوچک
  • دستگاه پک کابینتی و صندوقی
  • دستگاه پک تمام اتوماتیک برای محصولات بزرگ
  • دستگاه لیبل شیرینگ برای شیرینگ کردن لیبل به روی بطری

کلام آخر

دستگاه های بسته بندی از مهمترین تجهیزات در مصارف صنعتی و خانگی هستند که باعث زیبا و شکیل شدن بسته بندی انواع محصولات و جابجایی و حمل آسان آن ها می شوند.

منبع: اتاق

به "دستگاه دوخت پلاستیک با دستگاه شیرینگ چه تفاوتی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه دوخت پلاستیک با دستگاه شیرینگ چه تفاوتی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید