دبی، منهتن خاورمیانه

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دبی در سال های اخیر دچار تحول و پیشرفت شگرفی شده است و این تغییر بزرگ را می توان به نگاهی به تصاویر دریافت. اگر اندکی، در حدود 15 سال، به گذشته برگردیم، نشانی از صورت امروزی دبی اصلا وجود ندارد. ولی امروزه این شهر محل ساخت مرتفع ترین و باشکوه ترین سازه های دنیا دربرگیرنده آپارتمان ها و مراکز کاری مجلل و لوکس بوده و این سازه ها باعث معروفیت این شهر در سطح دنیای شده است. پس برای بازدید از تصاویر منهتن خاورمیانه با خبرنگاران همراه شوید!

دبی، منهتن خاورمیانه

آسمان خراش های شهر دبی مانند برج خلیفه به ارتفاع 828 متر و مرتفع ترین آسمان خراش جهان، برج پرنسس به ارتفاع 414 متر و 150 برج مرتفع دیگر از جمله سازه های گرانبهای شهر دبی هستند که هر ساله افراد بیشماری از اقصی نقاط جهان برای سرمایه گذاری و خرید واحدهای لوکس به این شهر سفر می نمایند. ازاین رو، دبی به علت وجود این سازه های غول پیکر به منهتن خاورمیانه معروفیت یافته است و برخلاف آب و هوای سرد نیویورک، آب و هوای دبی بسیار گرم و مطلوب است. علاوه بر آن، وجود رستوران ها، مراکز خرید و سرگرمی بر جذابیت این شهر افزوده است. در ادامه، نگاهی به این سازه های گران بها وعظیم خواهیم داشت.

آسمان خراش های منطقه مارینا و جمیرا به سبک معماری منهتن ساخته شده اند.

بازار املاک و مستغلات دبی نیز بسیار پررونق است. به تازگی، قیمت آپارتمانی در مرکز شهر و به مساحت 1152 مترمربع، 15.25 میلیون دلار برآورد شده است.

آپارتمان های مسکونی منطقه مارینا شامل کلیه امکانات رفاهی از جمله استخر و ... است.

در اسکله ای به مساحت تقریبی 4645000 مترمربع، 150 آسمان خراش بنا شده است.

البته بیشتر کارگران سازنده این آسمان خراش ها از کشور هند هستند.طبق گزارش های معتبر، شمار افراد خارجی ساکن دبی نسبت به افراد بومی در حال افزایش است.دمای هوا به ندرت به زیر 23 درجه سانتی گراد در طول روز می رسد و ازاین رو، هوای بیرون برای ورزش بسیار مناسب است.کلیه لوازم مربوط به ورزش های آبی مانند جت اسکی و قایق هایموتوری به وفور در ساحل دیده می شوند.سالن ورزشی با چشم انداز مشرف به شهر چندان ناخوشایند نیست!

قبل از صرف شام می توان با قایق در مارینا به گردش پرداخت.در رستوران های دبی علاوه بر صرف شام، امکان سرگرمی و سرگرمی نیز فراهم است. البته به علت زندگی مردم از اقصی نقاط جهان در این شهر، تنوع غذائی نیز در این رستوران ها وجود دارد.از جمله سایر امکانات سرگرمیی دبی می توان به آکواریوم دبی وپارک ترامپولین نیز اشاره نمود.

سازمان گردشگری دبی از رشد سالانه 7 تا 9 درصدی صنعت گردشگری در دبی خبر داده است که در صورت ادامه این فرایند تا سال 2020 تعداد گردشگران این شهر به 20 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: businessinsider

منبع: کجارو

به "دبی، منهتن خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی، منهتن خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید