خبرنگاران 528 شکارچی سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 528 شکارچی متخلف به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک، باقرقره، جغد و تیهو و پستاندارانی مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی، سال گذشته در استان دستگیر شدند.

خبرنگاران 528 شکارچی سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند

امیر عبدوس روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ آبی اناری ها ابراز داشت: 415 فقره پرونده مربوط به شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک، باقرقره، جغد و تیهو و 113 فقره پرونده مربوط به شکار پستانداران مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی، در استان سمنان سال گذشته تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه نمود: 161 فقره پرونده مربوط به شکار پرنده و 77 پرونده مربوط به شکار پستانداران در استان به دست شکارچیان متخلف سال 1398 تشکیل و مجرمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی بیش از پیش نقشی مهم در ارتقای مشارکت و مسئولیت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش دارد و ضروری است رسانه در این زمینه بیش از پیش نقش آفرینی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان نمود: سال گذشته 2 هزار و 111 مورد ادوات و وسایل شکار مانند دوربین، انواع فشنگ، سلاح، شوکر و اسپری فلفل، از شکارچیان متخلف در استان سمنان کشف شد.

وی با بیان اینکه با هوشیاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، 121 مورد تخلف آغاز به شکار در استان سال گذشته کشف جرم شد، اضافه نمود: سال گذشته 76 پرنده و در سال 1398 تعداد 64 پرنده و چهار راس پستاندار که از طریق شکارچیان متخلف زنده گیری شده بودند، کشف و به طبیعت بازگردانده شدند.

وی اظهار داشت: 910 مورد نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده حیوانات حیات وحش مانند خرگوش، خوکچه هندی، یک راس قوچ و پرندگانی مانند عقاب طلایی، جوجه تیغی، کبک، تیهو و عروس هلندی، سال گذشته در استان سمنان شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه محیط بان هایی که در استان مشغول فعالیت هستند آمادگی بدنی کافی دارند، گفت: محیط بانان همیشه آماده برخورد با متخلفان و آسیب زنندگان به حیات وحش هستند.

16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان واقع شده است و حدود 30 درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می نمایند.

پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران 2 ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم جهان در استان سمنان است و هم چنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان 2.3 میلیون هکتار و در مجموع بین 15 تا 20 هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 528 شکارچی سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 528 شکارچی سال گذشته در استان سمنان دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید