خبرنگاران تاکید بورل بر لزوم اجرای کامل برجام در اجلاس گروه هفت

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، لندن - خبرنگاران - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی دنیا به لندن سفر نموده بر لزوم اجرای کامل توافق هسته ای ایران تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید بورل بر لزوم اجرای کامل برجام در اجلاس گروه هفت

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، جوسپ بورل بامداد سه شنبه در توئیتی نوشت: خرسندم که برای شرکت در جلسه وزرای گروه 7 در لندن حضور دارم، که با بحث های مهمی درباره ایران و کره شاقتصادی شروع شد.

وی اضافه نمود: به عنوان هماهنگ نماینده برجام، بر لزوم استفاده از پنجره فرصت کنونی برای حرکت به سمت بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل آن تاکید کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) برای شرکت در اجلاس گروه هفت وارد پایتخت انگلیس شد. بورل بر اساس بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، تا روز چهارشنبه در لندن به سر خواهد برد و در حاشیه اجلاس دیدارهای دوجانبه ای را با اعضای شرکت نماینده برگزار خواهد نمود.

او درحالی بر لزوم اجرای کامل برجام تاکید داردکه نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتاقتصادی آمریکا به آن رایزنی نمایند. کاخ سفید هم رابرت اقتصادی را به وین اعزام نموده تا به وسیله رایزنی با اعضای برجام (بدون حضور ایران) ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند.

اعضای برجام تا به امروز چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته ای پیشرفت هایی را به دست آورده اند.آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه گذشته با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در گراندهتل وین برگزار گردید.

حاضرین در این جلسه آخرین شرایط رایزنی های کارگروه های کارشناسی در حوزه های لغو تحریم، هسته ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.مقرر شد پس از این جلسه هیأت ها به پایتخت ها بازگردند و گفت وگوها مجددا از آدینه آینده پی گرفته گردد.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در مورد تسریع فرایند رایزنی ها، گفت وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها کوشش کردند تا اختلاف نظرات در مورد متون را به حداقل برسانند. طرف ها توافق دارند که در دور آینده گفت وگوها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

بورل هفته پیش در نشستی با اصحاب رسانه، گفته بود که رگه هایی از پیشرفت در مذاکرات وین دیده می گردد و طرف ها برای رسیدن به توافق حسن نیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تاکید بورل بر لزوم اجرای کامل برجام در اجلاس گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید بورل بر لزوم اجرای کامل برجام در اجلاس گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید