حراج 27 اثر از برادران جاکومتی در کریستیز

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، 27 اثر از دو برادر مجسمه ساز جاکومتی، به نام آلبرتو و دیگو در خانه حراجی کریستیز نیویورک به فروش خواهد رفت.

حراج 27 اثر از برادران جاکومتی در کریستیز

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از سایت پنتا، در تاریخ 12 نوامبر در خانه حراجی نیویورک کریستیز آثار برادران سوئیسی جاکومتی چکش خواهند خورد.

این حراجی که به آثار دو استاد هنرهای تجسمی به نام های آلبرتو جاکومتی و دیگو جاکومتی اختصاص داده شده، 27 اثر مشهور آن ها را به نمایش خواهد گذاشت.

پیش بینی می گردد ارزشمندترین اثر موجود در این حراجی که مدل آن پدر این دو هنرمند بوده، با قیمتی بین 300 هزار تا 500 هزار دلار متعلق به آلبرتو باشد.

آلبرتو جاکومتی مجسمه ساز و نقاش و دیگو جاکومتی مجسمه ساز و طراح خانواده ای اهل هنر داشتند و پدر آن ها، جوانی جاکومتی نقاش بود. رابطه کاری این دو برادر بسیار به هم نزدیک بود؛ به گونه ای که تشخیص آثار آنها از یکدیگر کار بسیار دشواری بود.

این دو برادر در اوایل دهه 1920 کار کردن با یکدیگر را شروع کردند. زمانی که دیگو در استودیو برادر بزرگترش در پاریس دستیار او بود، ساخت بدنه و پایه مدل های اسکلتی آلبرتو را آنالیز می کرد.

دیِگو با تمرکز بر روی اشکال بنیانی و طبیعی برای طراحی جدول، چارپایه ، جایگاه، مجسمه و ... به یک هنرمند خبره تبدیل شد. اثر به یاد سگ باکی محصول سال 1978 که با یک سگ برنزی زینت داده شده، نمونه ای از هنر او است.

این دو برادر در سال های 1932 تا 1940 با همکاری ژان میشل فرانک ـ طراح داخلی معروف ـ یک مسیر جدید از هنرهای تزئینی که شامل نورپردازی در گچ، برنز و مرمر سفید بود را معرفی کردند.

تعداد زیادی از آثار طراحی داخلی این حراجی از جمله دو میز به نام های درخت جغد محصول سال 1980 و یونانی سال 1965 که توسط دیگو ساخته شده ، متعلق به مجموعه خصوصی گران قیمت جری پرینچیو هستند. تخمین زده شده که این دو میز با قیمت هایی بین 200 تا 300 هزار دلار و 250 تا 350 هزار دلار به فروش روند.

پرنچیو که ماه مه سال گذشته در سن 87 سالگی درگذشت به عنوان یک بشر دوست و مجموعه دار آثار هنری شناخته شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حراج 27 اثر از برادران جاکومتی در کریستیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج 27 اثر از برادران جاکومتی در کریستیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید