جهش امیکرون در سایە بیخیالی مردم

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/کردستان این روزها همەجا حرف از سویە نو کرونا، پرشدن بە یکبارە بیمارستان ها و افزایش مبتلایان و افزایش شمار مرگ و میرها است.

جهش امیکرون در سایە بیخیالی مردم

اُمیکرون، سویە تازهی از کرونا کە حال پیر و جوان و کودک نمی شناسد و همە افراد بە ویژە بچه ها را نشانە می گیرد و بە سرعت در بین مردم در حال انتشار است.

آمار مبتلایان بە کرونا در استان روزبەروز در حال افزایش است، اما در گیرودار کرونا و زندگی، مردم سعی دارند بە زندگی عادی خود برگردند و تا حدودی سعی در نادیدە گرفتن کرونا دارند.

اُمیکرون برخلاف سایر سویەهای کرونا، کوچکترین مهلتی برای انسان قائل نیست و ابتلا شدن خانوادگی و خوشەای و سرعت انتشار آن کم تر از 24 ساعت است.

اُمیکرون، در کردستان در حال تبدیل شدن بە سویە غالب کرونا است، اما باز با این وجود مردم نسبت بە آن بی اعتنا هستند یا بهتر است بگویم کە از این وضع بە تنگ آمدەاند.

امروز دیگر اوضاع مانند اوایل ظهور کرونا نیست، مردم دیگر تاب و توان ماندن در خانە و قرنطینە شدن را ندارند و هرکدام نیز دلایل خاص خودشان را دارند.

شرایط مالی این روزها با مردم کاری کردە است کە بیشتر مردم استان برای گذران معیشت خود و خانوادە، جان را فدای نان کردە و در این شرایط سخت و نفس گیر کرونایی از خانە بیرون زدە و دنبال لقمەای نان هستند.

زندگی و شکم گرسنە، کرونا نمی شناسد! هرگوشە از شهر را کە می نگری افرادی هستند کە در زبالەها بە دنبال تکەای نان هستند.

اغلب مردم هم در گیر و دار چشم و هم چشمی ها، و یا درگیر و دار کرونا و رویاهایشان، رویاهایشان را دنبال می نمایند و بە فکر سفر و یا گرفتن جشن های عروسی و تولدشان است و با گفتن این کە جهان دو روز بیشتر نیست سعی دارند بە زندگی عادیشان برگردند و برنامەها و رویاهایشان جامە عمل بپوشانند.

عدەای هم، از ترس آبرو و اینکە مردم پشت سرشان حرف نزنند، مراسم های عزاداریشان همانند گذشتەها بە راە است، مراسم هایی کە اغلب اوقات در خانەها و مکان های سربستە برگزار می شوند و هرروزە بر شمار مبتلایان بە ویروس کرونا می افزاید.

این روزها بە علت اینکە محدودیت های کرونایی در استان کم تر شدە است، مردم هم بیخیال تر شدە و حتی از رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصلە اجتماعی غافل شدەاند و بە خیال خود با نادیدە گرفتن کرونا، کرونا از میان آن ها رخت برمی بندد.

شمار فوتی های کرونا در کردستان 1961نفر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 185 بیمار تازه مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا به امروز در استان اطلاع داد.

فریدون عبدالملکی اظهار کرد: در حال حاضر 309 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان های استان اضافه کرد: سنندج بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا را در استان دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان توضیح داد: اکنون 47 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

عبدالملکی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا به امروز را 1961 نفر بیان کرد.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل نمایید.

افزایش شمار مبتلایان و فرایند صعودی کرونا مثبت ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری به ویروس کرونا در کردستان گفت: طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته گذشته با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

بهروز اخوان در گفت وگو با وبلاگ آبی اناری ها با بیان اینکه درصد زیادی از افراد مبتلا به کرونا با علائم شبه سرماخوردگی به مراکز درمانی استان مراجعه می نمایند، نسبت به شناخت این علائم و لزوم رعایت قرنطینه و پروتکل های بهداشتی هشدار داد.

اخوان علائم خطر و مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی را حائز اهمیت برشمرد و اعلام کرد: بیماران دارای علائم شدید باید درمان های اختصاصی دریافت نمایند و مبتلایان با علائم خفیف و حال عمومی نسبتا مناسب نیازی به مراجعه به اورژانس ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جهش امیکرون در سایە بیخیالی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش امیکرون در سایە بیخیالی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید