جاذبه های طبیعی و فرهنگی قم ناشناخته مانده است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است اما با این وجود دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری است که حتی برای مردم ایران ناشناخته مانده است.

جاذبه های طبیعی و فرهنگی قم ناشناخته مانده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان صبح امروز دوشنبه 18 آذر در ملاقات با مارچلو نوتاریانی مشاور سازمان جهانی گردشگری گفت: انگشترسازی، چاقوسازی، بافته های داری و منبت از شاخص ترین صنایع دستی این استان است که در این میان انگشترسازی از اهمیت بالایی در قم برخوردار است.

او با معرفی بافته های داری به عنوان یکی از محصولات صنایع دستی استان قم، اظهار کرد: فراوری فرش ابریشم در استان قم بسیار معروف است و ارزش زیادی در صادرات غیر نفتی دارد.

یزدانی گفت: قم در ظاهر یک استان کویری به نظر می رسد، اما در قلب آن مناطق کوهستانی بی نظیری مانند کوه وتوس وجود دارد که دارای سنگ های معدنی متنوع است، که با تراشی اندک بر پیکرش به ارزش اضافه نموده ای خیره نماینده بدل می شد.

او با بیان این که گنبد نمکی این استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد ادامه داد: در ایران گنبدهای نمکی فراوانی وجود دارد اما گنبد نمکی قم با دارا بودن دریاچه ای در دل خود پدیده ای طبیعی منحصر به فردی را به وجود آورده است که در نوع خود بزرگ ترین و زیباترین گنبد نمکی ایران شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: شرایط مجتمع های گردشگری قم نسبت به سایر نقاط رضایت بخش است و ارائه خدمات در مجتمع های گردشگری استان دارای کیفیت مناسبی است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار کمی دارد.

حمید یزدانی با اشاره به معضلات گردشگری قم گفت: دستگاه های اجرایی اعم از نهادهای عمومی غیر دولتی و سازمان های تخصصی با تفکرات درون سازمانی در راستا گردشگری حرکت نمی نمایند که این مشکل بزرگی است که مانع توسعه گردشگری در استان قم می گردد.

یزدانی با بیان اینکه از ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری قم مغفول مانده گردشگری سلامت است اضافه نمود: از اهدافی که باید در گردشگری به آن توجه گردد توسعه گردشگری سلامت است چرا که بخاطر مراکز بهداشتی و درمانی مجهز ایران، بسیارهای از مسافران ورودی از کشورهای منطقه پیگیر درمان و سلامت هستند که بعضاً مقصد آن ها استان قم است و باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: گردشگری در توسعه شرایط مالی مردم نقش مهمی دارد اما مردم هنوز در جریان اهمیت گردشگری و پذیرش گردشگر نیستند که همین مساله یکی دیگر از مسائل گردشگری محسوب می گردد.

یزدانی با بیان آنکه گردشگران و زائران قم نباید از یک راستا واحد در شهر تردد نمایند گفت: باید برای مسافران راستاهای گردشگری تعریف کنیم و با در نظر دریافت نقاط مختلف به آنان خدمات رسانی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی قم توضیح داد: با همه مسائلی که در راستا توسعه گردشگری وجود دارد ا اگر این فضای مدیریتی و تفکری که امروز در وزارتخانه وجود دارد استمرار پیدا کند و با توجه به بسته های تشویقی و تسهیلاتی دولت، می توان گفت افق روشنی در انتظار گردشگری است.

منبع: میراث آریا

به "جاذبه های طبیعی و فرهنگی قم ناشناخته مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی و فرهنگی قم ناشناخته مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید